title
کد خبر: 25495
00
با ترک شبکه های اجتماعی چه اتفاقاتی می افتد؟

شبکه های اجتماعی فواید بیشماری در زندگی ما می توانند داشته باشند. آن ها باعث می شوند با دوستان، خانواده و اطلاعات دنیای اطرافمان در ارتباط باشیم. می توانیم از طریق شبکه های اجتماعی دوستان قدیمی دانشگاهمان را پیدا کنیم، یک زبان جدید یاد بگیریم و یا یک مربی خوبی پیدا کنیم. تمام این کارها را بدون این که از خانه بیرون بزنیم انجام می دهیم. ناگفته نماند که شبکه های اجتماعی مضراتی هم دارند و قادرند زندگی ما را تحت سلطه خود بگیرند. آن ها باعث می شوند از زمان حال خود لذت نبریم و به آن ها اعتیاد پیدا کنیم به طوری که خودمان را فراموش می کنیم. تصور کنید اگر یک روز، یک هفته، یک ماه یا یک سال آن ها را کنار بگذاریم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش «بهداشت نیوز»

خواب بهتر

فواید ترک شبکه های اجتماعی

معمولا شب ها وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی و چت با دوستان می گذرانیم و این تاثیرات خطرناکی روی سلامت بدن دارد. تحقیقات نشان داده است که نور آبی تلفن همراه با تاثیر روی ریتم شبانه روزی بدن الگوی خواب و سلامت بدن را به هم می ریزد. پس بهتر است قبل از خواب گوشی و تبلت و تمام ابزارهای الکترونیک را کنار بگذاریم و به جای آن مطالعه کنیم یا مدیتیشن انجام دهیم.

زمان بیشتر

فواید ترک شبکه های اجتماعی

کامنت گذاشتن یا دو بار تب کردن روی پست ها وقت زیادی نمی برد اما تعداد دفعات سر زدن به شبکه های اجتماعی است که وقت زیادی می برد. تصور کنید اگر این زمان را صرف کاری کنید که به آن علاقه دارید چه اتفاقی می افتد. کنار گذاشتن شبکه های اجتماعی علاوه بر خواب بهتر فواید دیگری هم دارد. بیشتر از خودتان مراقبت می کنید، با خودتان بیشتر ارتباط برقرار می کنید و آن زمان را صرف بهبود سلامتی خود می کنید.

اعتماد به نفس بیشتر

فواید ترک شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی رفته رفته اعتماد به نفس را از ما گرفته و باعث افسردگی می شود. وقتی پست های آخرین سفر و عکس های باشکوه جسن عروسی، خانه های لوکس و تفریحات لاکچری دیگران را می بینید خودتان را با آن ها مقایسه می کنید و در نتیجه اعتماد به نفس تان را از دست داده و دچار افسردگی می شوید. مردم عادت دارند فقط بهترین لحظات زندگی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و ما نمی دانیم در زندگی خصوصی آن ها چه اتفاقاتی می افتد.

احساس شادی

فواید ترک شبکه های اجتماعی

گذاشتن عکس های مسافرت و دیدن کامنت دوستان حس خوبی می دهد اما این سکه روی دیگری هم دارد و آن هم زمانی است که اجازه بدهید شبکه های اجتماعی روی احساسات تان تاثیر بگذارند. گاهی اوقات کامنت های بی ادبانه و آزاردهنده شما را عصبانی و ناراحت می کند و منجر به احساس افسردگی، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس می شود. تا زمانی که به شبکه های اجتماعی وابستگی داشته باشید به آن دلبستگی عاطفی هم پیدا می کنید. اگر با پرسه زدن در شبکه های اجتماعی آزرده و پر استرس می شوید وقتش رسیده که به خودتان استراحتی بدهید.

چه زمانی باید شبکه های اجتماعی را کنار بگذاریم

فواید ترک شبکه های اجتماعی

برای رسیدن به این فواید نیاز نیست که کاملا شبکه های اجتماعی را کنار بگذارید فقط کافی است گاه به گاه استراحتی به خودتان بدهید. اگر سر زدن به شبکه های اجتماعی و دیدن کامنت ها در روحیه شما تاثیر می گذارد و باعث آزردگی خاطرتان می شود زمانش رسیده است که استراحتی به خودتان بدهید. اگر با دیدن شکست دیگران خوشحال می شوید و با دیدن موفقیت های شان ناراحت زمانش رسیده است که استراحتی به خودتان بدهید.

برای شروع از تغییرات کوچک آغاز کنید. به عنوان مثال شب ها موبایل را کنار بگذارید و به جای آن غذا درست کنید یا دوش بگیرید و یا مدیتیشن انجام دهید. رفته رفته این استراحت ها را طولانی تر کنید تا زمانی که به روال عادی زندگی برگردید.

 

منبع: بدونیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز