title
کد خبر: 25714
00
آیا تناسب اندام در سه دقیقه ممکن است؟

هر روز بر تعداد افرادی که در تلاش برای رسیدن به تناسب اندام هستند و به انجام ورزش های متناوب با شدت بالا (HIIT)روی می آورند، افزوده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، هر روز بر تعداد افرادی که در تلاش برای رسیدن به تناسب اندام هستند و به انجام ورزش های متناوب با شدت بالا  (HIIT)روی می آورند، افزوده می شود. البته جالب است بدانید که نام دیگر ورزش های متناوب با شدت بالا، تمرین های اینتروال سرعتی است.

حتی عده ای از مردم به شوخی به آن ورزش دویدن از دست زامبی ها می گویند؛ زیرا با شدت بالا ورزش می کنید و فقط برای اینکه نفس تان سر جایش بیاید توقف کوتاهی خواهید کرد؛ سپس دوباره ادامه می دهید.

مایکل موسلی روزنامه نگار بریتانیایی اعلام کرد که تنها با سه دقیقه انجام ورزش های متناوب با شدت بالا در هفته هم می توانید به تناسب اندام برسید! برای اینکه گفته اش را اثبات کند، خودش دست به انجام این کار زد. برای عملی کردن آن ۳ ست در هر روز، هربار به مدت ۲۰ ثانیه از دوچرخه ثابت و دوچرخه استفاده کرد؛ بین هر ست نیز چند دقیقه استراحت می کرد. در نتیجه انجام این تمرین ها با این مدت زمان، در رسیدن به تناسب اندام موثر نبود؛ اما مقاومت به انسولین افزایش پیدا کرده بود.

آیا تمرین های متناوب با شدت بالا در بدن شما هم تاثیر داشته است؟ تعدادی از محققان و کارشناسان، نظرات شان را در این مورد بیان کرده اند که در ادامه آورده شده است.

آیا تمرین های متناوب با شدت بالا در تناسب اندام موثر است؟

۱-دکتر وین. ال وسکات، مشاور و مدیر تحقیقات تناسب اندام دانشگاه کوینچی می گوید: «بنده طرفدار پرو پاقرص تمرین های HIIT هستم، زیرا با حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام ورزش هوازی می توانید بیشترین کالری را بسوزانید. البته به نظر من فقط با سه دقیقه ورزش در روز نمی توان کالری زیادی سوزاند؛ زیرا هرچقدر هم که شدتی ورزش کنید در نهایت ۲۰ کالری در دقیقه خواهید سوزاند.

۲-کریس فریتگ، مربی ورزشی و نویسنده کتاب «تحول بدن در دو هفته» می گوید: بنده فکر می کنم تمرین با الپتیکال (اسکی فضایی) تأثیر بسیار خوبی در تناسب اندام دارد؛ اما برای سلامت بدنی و افزایش استقامت قلبی، هیچ چیز بهتر از انجام ۳۰ دقیقه ورزش، به مدت سه تا چهار بار در هفته نیست. حتماً تمرین های متناوب با شدت بالا را در برنامه ورزشی خود بگنجانید.

۳-کتی کالر، مربی فیتنس از چهره های سرشناس و نویسنده کتاب «انرژی مادر» می گوید: سال های زیادی در کلاس های استپ از تمرین های تناوبی استفاده می کردم. چند دقیقه سخت ورزش کرده و سپس با شدت کمتر تمرین را دنبال کنیم، تا دوباره بتوانیم با شدت بالا تمرین را شروع نماییم.

۴-جنیفر کوهن، موسس و نویسنده کتاب «هیچ نیازی به باشگاه نیست» می گوید: من یکی از طرفداران تمرین های متناوب با شدت بالا هستم، شعارم این است که: ورزش کنید، حتی اگر شده برای چند دقیقه. اگر شما ۱۰ دقیقه ورزش سنگین انجام دهید، کالری بسیار بیشتری نسبت به ۲۰ دقیقه ورزش با سرعت پایین خواهید سوزاند.

زمان انجام تمرین های متناوب با شدت بالا

کتی کالر می گوید: بنده فکر می کنم بهترین شیوه تمرین انجام آن سه بار در هفته است؛ زیرا بعد از هر روز ورزش نیاز به یک روز استراحت خواهید داشت.

جنیفر کوئن نیز می گوید: «تنها دو روز در هفته تمرین انجام دهید. بیشتر از تمرین های متناوب با شدت بالا برای شوک وارد کردن به بدنم و عادت دادن بدن به کاری که تا حالا انجام نمی دادم، استفاده می کنم. بهتر است شما هم بخشی از تمرین های تان را به این گروه از تمرین ها اختصاص دهید؛ اما اینکه همه تمرین های تان این گونه باشد را توصیه نمی کنم.

کریس فریتگ می گوید: بنده در مورد زمان دقیق و مناسب آن اطلاعی ندارم؛ اما در مورد زمان تمرین های ایروبیک پشت سرهم، معمولاً ۲۰ دقیقه یا بیشتر است. من بیشتر علاقه به سبک ورزش تاباتا دارم که شامل ۲۰ ثانیه ورزش با شدت بالا و ۱۰ ثانیه ریکاوری است. به نظرم ۸ ست ۲۰ ثانیه ای شدت بالا انجام دهید، سپس ۱۰ ثانیه استراحت کنید.

آیا انجام تمرین های متناوب با شدت بالا را به تازه کاران پیشنهاد می دهید؟

جنیفر کوهن: انجام این سبک تمرین ها نه تنها برای تازه کاران فایده ای ندارد، بلکه آسیب های زیادی را نیز وارد خواهد کرد.

کتی کالر: انجام این گونه تمرین ها برای افراد ورزشکار بهتر است و برای فردی که هیچ تجربه و اطلاعی ندارد می تواند آسیب زا باشد.

کریس فریتگ: من فکر می کنم برای هرکسی می تواند مفید باشد؛ حتی به عنوان ورزشی تفریحی نیز قابل استفاده است. پیشنهاد می کنم تا جایی به ورزش کردن ادامه دهید که به نفس زدن بیفتید؛ سپس دست نگهدارید تا نفس تان سرجایش بیاید؛ این بهترین راه است.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز