title
کد خبر: 25743
00
 این جوری تب کریمه کنگو مقابل شما زانو می زند!

تب کریمه کنگو از آن دسته تب هایی نیست که اگر به سراغ کسی بیاید، دستمال را خیس کند و بگذارد روی پیشانی اش تا این تب کریمه کنگویی سرد شود و راهش را بگیرد و برود پی کارش. تا فرد مبتلا به خودش بیاید، می بیند دستمال روی پیشانی اش توسط ویروس مربوطه بلعیده شده و رفته است پی کارش!

به گزارش «بهداشت نیوز» تب کریمه کنگو از آن دسته تب هایی نیست که اگر به سراغ کسی بیاید، دستمال را خیس کند و بگذارد روی پیشانی اش تا این تب کریمه کنگویی سرد شود و راهش را بگیرد و برود پی کارش. تا فرد مبتلا به خودش بیاید، می بیند دستمال روی پیشانی اش توسط ویروس مربوطه بلعیده شده و رفته است پی کارش!

ما مواردی را که تب کریمه کنگو مجبور می شود برای رفتن و ماندن چهارزانو نزد شما بنشیند و سوال کند که اجازه ماندن یا رفتن را به او می دهید را شناسایی کردیم و خدمت تان عرض می کنیم:

- تعارف یکی از مواردی است که ویروس تب کریمه کنگو به راحتی در آن رشد می کند! لذا اصلا با همسرتان تعارف نداشته باشید. اگر احساس می کنید که او مشکوک به تب کریمه کنگو است، شب تا صبح او را درون فریزر قرار بدهید! صبح که او را بردارید، ممکن است مرده باشد، اما با ویروس کشنده تب کریمه کنگو نمرده است!

- داعشی ها مثل ما نیستند که وقتی فرزند زیر دو سه سال شان شیرین زبانی می کند، تنها به گفتن این جمله که «می آم می خورمت شیرین زبون» بسنده کنند. آنها واقعا در زمانی که فرزندشان شیرین می شود، او را می خورند! به این دسته از افراد توصیه می شود که قبل از خوردن فرزندشان، آنها را به میزان کافی بجوشانند تا از ابتلا به تب کریمه کنگو مصون بمانند!

- در برخی از کشورها، برخی افراد از کلمه «بخورمت» زیاد استفاده می کنند! بهتر است مردم هیچ گونه نگرانی به خودشان راه ندهند، چرا که این بیماری از طریق کلامی قابل انتقال نیست! زیرا اولا، بایستی مورد خوردنی آلوده به این ویروس باشد، و ثانیا، مورد خوردنی آلوده به این ویروس خورده بشود!

- یواش یواش داریم به فصل مسافرت های موسمی نزدیک می شویم. از جایی که یکی از راه های انتقال ویروس تب کریمه کنگو استفاده از گوشت گرم است، لذا توصیه می کنیم که حتما در طول سفر با خودتان یک فریزر همراه داشته باشید تا گوشت خریداری شده را اول بگذارید توش، تا بعد که منجمد شد، استفاده بکنید!

- یکی از راه های انتقال این بیماری گزیده شدن توسط کنه است. اگر در منزل تان کنه دارد، که به هیچ وجهی قصد ترک منزل شما را ندارد، بنشینید و با آنها گفتگو کنید! بگویید یکی از شروط شما برای ماندن کنه ها در منزل تان این است که تحت هیچ شرایطی نباید توسط آنها گزیده شوید و در صورت گزیده شدن شما توسط آنها، می توانید به هر شیوه ای لوله شان کنید!

- تب عشق را هم جدی بگیرید. تب عشق جزء آن دسته از تب هایی است که در صورت شعله ور شدن، قابلیت تغییر ماهیت به تب کریمه کنگو را دارد! توصیه می شود در صورتی که با مورد تب عاشقانه ای مواجه شدید، به سرعت وی را منجمد کنید!

 

منبع: ماهنامه خط خطی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز