title
کد خبر: 26275
00
 سن ایده آل برای بارداری، چند سالگی است؟

در سنین بالاتر ممکن است فرد دچار بیماری‌های آندومتریوز یا چسبندگی‌های لگنی شده در نتیجه احتمال بارداری کاهش می‌یابد.

به گزارش «بهداشت نیوز» یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه سن ایده‌آل خانم‌ها برای بارداری 18 تا 28 سال است، گفت: احتمال بارداری بعد از 28 سالگی کمتر می‌شود. در سنین بالاتر ممکن است فرد دچار بیماری‌های آندومتریوز یا چسبندگی‌های لگنی شده در نتیجه احتمال بارداری کاهش می‌یابد. ممکن است مردی مشکلات کوچک مانند واریکوسل داشته و یا مقدار اسپرم‌هایش کم باشد که با بالا رفتن سن تظاهرات بیشتری خواهد داشت.

یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه سن ایده‌آل خانم‌ها برای بارداری 18 تا 28 سال است، گفت: احتمال بارداری بعد از 28 سالگی کمتر می‌شود.
 
 در سنین بالاتر ممکن است فرد دچار بیماری‌های آندومتریوز یا چسبندگی‌های لگنی شده در نتیجه احتمال بارداری کاهش می‌یابد.
 
زنی که بعد از 35 سالگی قصد باردار شدن دارد باید اول به یک متخصص نازایی مراجعه و پس از سونوگرافی و آزمایشات صاحب فرزند شود. اگر فردی در 18 سالگی هم ازدواج کرد و چند سال قصد بچه دار شدن را نداشت باید به پزشک مراجعه کرده و پزشک تعیین کند که تا چند سال می تواند پیشگیری داشته باشد.
 
  در سنین بالاتر قدرت باروری در مردان کمتر می‌شود که احتمال بروز این مشکل در زنان بیشتر است. ممکن است مردی مشکلات کوچک مانند واریکوسل داشته و یا مقدار اسپرم‌هایش کم باشد که با بالا رفتن سن تظاهرات بیشتری خواهد داشت.
 
منبع: نی نی سایت

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز