title
کد خبر: 26374
00
با این خطای دید دیگر به چشم های تان اعتماد نمی کنید

بخشی از بینای کل چشم را دید جانبی تشکیل می دهد که حدود ۱۹۰ درجه است. البته این قسمت از بینایی زیاد هم عالی عمل نمی کند و گاهی اوقات باعث می شود چیزهایی را ببینیم که هرگز وجود ندارند. اکنون بدونیم می خواهید این موضوع را به شما ثابت کند.

به گزارش «بهداشت نیوز»

تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی علامت مثبت وسط تصویر بدون این که چشمک بزنید خیره شوید. بعد از چند ثانیه متوجه می شوید که چشم تان چهره ها را به شکل هیولا می بیند.

تست خطای دید

شکل چهره ها کم کم به هم می ریزد درست است؟ هر چه طولانی تر به وسط تصویر خیره شوید چهره ها بیشتر از شکل طبیعی خود خارج می شوند. اما این اتفاق چگونه می افتد؟ در زیر مختصری می دهیم.

در شبکیه چشم قسمتی وجود دارد که نقطه زرد نامیده می شود. این قسمت شامل بیشترین تعداد دریافت کننده ها در شبکیه چشم است و باعث می شود چشم همه چیز را واضح تر ببیند. این قسمت در واقع اصلی ترین بخش بینایی را تشکیل می دهد. نقطه زرد حدود ۱۰ درصد از کل بینایی را تشکیل می دهد و چیزهایی که چشم مستقیما به آن ها خیره می شود را نشان می دهد.

در این تصویر اصلی ترین زمینه بینایی ما خالی است و فقط یک زمینه سیاه است که یک علامت مثبت در آن قرار دارد. بنابراین مغز سعی می کند از منابع دیگری که بیرون از زمینه اصلی قرار دارند اطلاعات بگیرد و این منابع تصاویری هستند که در قسمت چپ و راست قرار دارند.

این تصاویر زیاد هم قابل اعتماد نیستند و مغز سعی می کند آن ها را به یک تصویر واحد تبدیل کند. به علاوه سعی می کند در زمان خیلی کوتاهی آن تصاویر را پردازش کند چون تصاویر زود به زود تغییر می کنند. در نتیجه توانایی تشخیص تصاویر را از دست می دهد و دو چهره متفاوت را در یک چهره واحد ترکیب می کند. به همین دلیل است که چهره ها را به شکل هیولا می بینیم.

 

منبع: بدونیم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز