title
کد خبر: 26519
00
درصد بالایی از شکست درمان به این دلیل است!

دکتر سیامک واحدی در اولین همایش استانی داروسازی بیمارستانی، تجویز غیر منطقی دارو، تداخل دارویی،عوارض و خطاهای دارویی را از از دلایل مهم شکست درمان عنوان کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در اولین همایش داروسازی بیمارستانی در شهرستان سنندج گفت: باید داروسازی را از داروفروشی و بازار تجارت جدا دانست، چراکه در علم داروسازی روز به روز شاهد ارتقای شاخه ها، تخصص ها و فوق تخصص های بیشتر در جهت بالا بردن کیفیت داروها و مقابله با بحران های بیماری در جامعه می باشیم. داروسازی در بخش های مختلف درمان نقش مهمی دارد و شاخه های مختلف داروسازی، همگی در جهت ارتقای سطح بهداشت جامعه هستند.

دکتر سیامک واحدی افزود: درصد بالایی از شکست درمان مربوط به مسائل دارویی است. ازین رو داروسازان باید در کنار تیم بالینی ارتباط مؤثری با بیماران و از سوی دیگر پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی داشته باشند. ارتقا و بهینه سازی تجویز و مصرف منطقی دارو، ارزیابی نتایج مصرف از نتایج توسعه داروسازی بیمارستانی است.

دکتر واحدی در ادامه اظهار کرد: درصد کمی از دانش آموختگان رشته داروسازی وارد کارهای اجرایی، پژوهشی، آموزشی و تولید می شوند، لذا به منظور کاهش واردات دارو و مقابله با بحران بیماری ها، لازم است در واحدهای آموزشی دانشگاه ها، دانشجویان را بیشتر به سمت انجام پروژه های تحقیقاتی و تولیدی سوق دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: داروسازان ما در بیمارستان ها باید علاوه بر تأیید نسخ پزشکی و فعالیت به عنوان مسئول فنی، بر ارزیابی درخواست ها، تجویز منطقی دارو، مدیریت خرید دارو و نحوه آماده سازی و مصرف داروهای پرخطر و آموزش کادر درمانی نظارت داشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز