title
کد خبر: 26666
00
 راه اندازی اداره دارو و سموم در داروخانه های بیمارستانی

مدیر کل دفتر کنترل و ارزیابی سازمان غذا و دارو از راه اندازی واحد اداره دارو و سموم در داروخانه‌های بیمارستانی کشور خبر داد.

به گزارش «بهداشت نیوز» مهنازخیراندیش مدیر کل دفتر کنترل و ارزیابی و تجویز کالای سلامت  سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در بیمارستان‌های بالای ۲۰۰ تخت و همچنین بیمارستان‌هایی که دارای بخش‌های مراقبت ویژه هستند قسمتی تحت عنوان مراقبت‌های دارو و ملزومات پزشکی در نظر گرفته شده است تا پاسخگوی مشکلات و مسائل گوناگونی در حوزه دارو و دیگر تجهیزات پزشکی به بیماران باشد.

وی بیان کرد: داروخانه‌های بیمارستانی از نظر تأمین دارو با وجود بدهی 6ماهه بیمه‌ها و مطالبات شرکت‌های پخش دارویی هیچ مشکلی ندارند و همه دارو‌های مورد نیاز بیماران در داروخانه‌های بیمارستانی موجود است.

خیراندیش ادامه داد: قسمتی از فضای بیمارستان تحت عنوان واحد اداره دارو و سموم در نظر گرفته شده است تا مسائل آموزشی، پژوهشی و همچنین تجویز دارو‌های منطقی به بیماران آموزش داده  شود که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و در صورت امکان امسال این واحد راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: دارو و ملزومات پزشکی از طریق همکارانمان در پخش به بیمارستان‌ها ارسال می‌شود؛ طی2 سال گذشته حوزه‌ای تحت عنوان ارائه خدمات دارو در بیمارستان‌های سراسر کشور داشتیم.

خیراندیش ادامه داد: رویکرد ما بیمار محور بوده و در بخش دارو خوشبختانه تا به امروز در بیمارستان‌های کشور هیچ مشکلی به وجود نیامده و دارو در دسترس همگان قرار دارد.

وی تأکید کرد: ارائه خدمات دارویی، تعهد داروسازی از داروخانه تا دارو‌های تزریقی همگی بر اساس استاندارد‌ها و ضوابط نوشته شده صورت می‌گیرد و در حال حاضر در حال تدوین استاندارد‌ها و ضوابط هستیم.

خیراندیش ادامه داد: سلامت بیمار برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و تأمین دارو منحصرا‌ً از طریق شرکت‌های پخش به داروخانه‌های بیمارستانی ارسال می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز