title
کد خبر: 26774
00
دستور آشپزی: بادمجان تنوری با جعفری

بادمجان تنوری امروز ما، نوعی پیش غذا محسوب می‌شود اما اگر مبتلا به اضافه‌وزن و چاقی هستید، می‌توانید آن را به عنوان شام یا حتی ناهاری سبک هم مصرف کنید.

به گزارش «بهداشت نیوز» بادمجان تنوری امروز ما، نوعی پیش غذا محسوب می‌شود اما اگر مبتلا به اضافه‌وزن و چاقی هستید، می‌توانید آن را به عنوان شام یا حتی ناهاری سبک هم مصرف کنید. برای تهیه این غذا برای ۱۰ نفر به ۳ عدد بادمجان کوچک، یک و نیم قاشق چای‌خوری نمک، ۳ حبه سیر، ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، ۱ قاشق غذاخوری کره، ۱ عدد بادمجان بزرگ، نصف فنجان سس کنجد (یا تاهینی)، یک‌چهارم فنجان آبلیمو، نصف قاشق چای‌خوری فلفل، ‌یک‌سوم فنجان پنیر خردشده حاصل از شیر بز و ۱ قاشق غذاخوری جعفری ساطوری نیاز داریم. برای آماده کردن این غذا هم ابتدا فر را با دمای متوسط گرم کنید. بادمجان‌های کوچک را با پوست، حلقه‌حلقه کنید. به ۲ طرف آنها کمی نمک بپاشید و ۱۰ دقیقه کنار بگذاریدشان. ۱ حبه سیر، کره و ۲ قاشق از روغن را باهم ترکیب کنید و این ترکیب را روی دو طرف بادمجان‌ها بمالید. روی بادمجان بزرگ را با چنگال و به صورت عمیق، بخراشید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، تمام اطراف بادمجان بزرگ را تنوری کنید. حالا بادمجان‌های حلقه‌شده را هم تاحد پختن، تنوری کنید. بادمجان بزرگ را از وسط دو قسمت کنید. آن را با کمی نمک، ۲ حبه سیر، روغن باقی‌مانده، سس کنجد، آبلیمو و فلفل داخل مخلوط‌کن بیندازید تا سس یکنواختی حاصل شود. بادمجان‌های تنوری را با ین سس که روی آن جعفری پاشیده‌اید، سرو کنید. کمی جعفری و پنیر خردشده روی بادمجان‌های تنوری هم بپاشید. هر وعده از این غذا حدود ۱۸۰ کیلوکالری انرژی، ۱۴ گرم چربی، ۵ میلی‌گرم کلسترول، ۱۱ گرم کربوهیدرات، ۵ گرم قند، ۴ گرم پروتئین، ۳۷۲ میلی‌گرم سدیم و ۳۸۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد.

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز