title
کد خبر: 26790
00
بهترین ورزش برای مبتلایان به  آرتریت روماتوئید

مزایای داشتن هسته بدنی قوی، بسیار بیشتر از یک سیکس پک جذاب است. برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید، تقویت عضلات شکم می تواند فشار را از روی عضلاتی که درد می کنند بردارد و به تثبیت تحرک فرد کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز، افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید باید فعال بمانند و پیلاتس می تواند مزایای بسیاری مانند تعادل موضعی بهتر، ثبات ستون فقرات، انعطاف پذیری، قدرت، تنفس بهتر و کنترل حرکت داشته باشد.

از آنجا که مبتلایان به آرتریت روماتوئید به خاطر دژنراتیو تغییرات ستون فقرات، عدم فعالیت عضلانی و شاید درد مزمن، عضلات هسته ای ضعیفی دارند، بنابراین کار روی تقویت این عضلات اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

چرا تقویت هسته بدن اهمیت دارد

این تکنیک اولین بار در اوایل قرن بیستم توسط جوزف پیلاتس رشد کرد و برای این طراحی شده بود که از طریق یک سری حرکات کوچک و هدف دار، وضعیت موضعی بدن را بهبود ببخشد. پیلاتس به شما می آموزد عضلات شکم را به سمت داخل و بالا بکشید طوری که به هم ترازی برسید. حالت موضعی بهتر، فشار روی مفاصل را مخصوصا در عضلات ستون فقرات و ران کمتر می کند.

جلسات پیلاتس همچنین شامل ورزش هایی می شود که روی حرکت صحیح پا، دست و شانه کار می کند. قدرت و انعطافی که به دست می آورید کمک می کند حملات آرتریت روماتوئید را بهتر کنترل کنید و همچنین می تواند خطر از دست دادن تحرک، از جمله یخ زدن شانه ها را نیز کاهش دهد. هر بار علائم آرتریت روماتوئید شعله ور می شود، مفاصل بعد از آن زیاد حرکت نمی کنند. با تمرین دادن عضلاتی که این مفاصل را احاطه کرده اند، در به به دست آمدن هم ترازی کمک می کنید. بنابراین آن عضله به درستی کار می کند و می توانید دوباره مفاصل را مانند گذشته حرکت دهید.

افزایش قدرت، کاهش درد

با وجود اینکه پیلاتس نمی تواند جلوی شعله ور شدن علائم بیماری را بگیرد، اما می تواند عوارض جانبی بالقوه ی آنها را کاهش دهد. تقویت عضلاتی که مفاصل را احاطه کرده اند، می تواند منجر به کاهش درد و پایین آمدن خطر آسیب های بعدی شود.
اگر عضلات چهار سرتان قوی باشد می توانید درد زانو را کاهش دهید، مخصوصا اگر زیر کاسه زانو مقدار زیادی التهاب داشته باشید. با بهبود دامنه حرکات توسط پیلاتس، راه رفتن، ایستادن و نشستن خیلی ساده تر می شود. پیلاتس همچنین روی عملکرد ریه نیز کار می کند و مسلما می تواند به کاهش استرس کمک کند.

شروع کردن

درست مانند هر برنامه ورزشی دیگر، قبل از شروع ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. توصیه می شود اگر از مشکل درد پایین کمر یا مشکلات شانه رنج می برید، ابتدا با فیزیوتراپیست صحبت کنید.

بسیاری از فیزیوتراپیست ها در برنامه های ورزشی خود، تکنیک های تقویت هسته بدن را به کار می برند. برای شروع، در صورت توان کارتان را با یک مربی خصوصی پیلاتس که تخصص کافی داشته باشد شروع کنید. این کار باعث می شود بعدها از کلاس های گروهی بهره بیشتری ببرید. حرکات پیلاتس آنقدر لطیف هستند که اگر درست انجام نشوند هم ممکن است چیزی متوجه نشوید، بنابراین روی یادگیری صحیح آنها باید دقت به خرج دهید.

چه زمانی باید توقف کرد

انجام پیلاتس در زمانی که آرتریت روماتوئید، باعث التهابتان شده اصلا پیشنهاد نمی شود. همچنین اگر در کنار آرتریت روماتوئید از پوکی استخوان نیز رنج می برید، مطمئن شوید که موضوع را به فیزیوتراپیست و مربی ورزشی تان اطلاع می دهید.
به صورت کلی، افرادی که به آرتریت روماتوئید مبتلا هستند می توانند تمام حرکات پیلاتس را انجام دهند اما اگر از مشکل پوکی استخوان رنج می برید مطمئنا انجام برخی حرکات برایتان دشوار خواهد شد.

نویسنده: امیلی لیستفیلد

منبع: سایت دکتر کرمانی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز