title
کد خبر: 26802
00
یک غذای فوق العاده برای سلامت مغز

سیر با نام علمی آلیوم ساتیوم، فواید بسیاری برای بدن دارد. همچنین هزاران سال است که از فواید دارویی این گیاه علاوه بر کاربردش در آشپزی استفاده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، سیر با نام علمی آلیوم ساتیوم، فواید بسیاری برای بدن دارد. همچنین هزاران سال است که از فواید دارویی این گیاه علاوه بر کاربردش در آشپزی استفاده می شود.


محافظت در برابر سرطان مغز

ترکیب موجود در سیر به نام DATS ممکن است نقش مهمی در کاهش رشد تومور در بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما که نوعی تومور مغز بسیار کشنده است داشته باشد. براساس مطالعه منتشر شده در مجله مغز و اعصاب انکولوژی، DATS ممکن است یک عامل درمانی موثر در آپوپتوز(مرگ برنامه ریزی شده سلول) و جلوگیری از پیشرفت تومور در بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما باشد.


بهبود حافظه و یادگیری

با افزایش سن ممکن است تغییراتی در عملکرد شناختی و حافظه روی دهد. قسمتی از مغز با یادگیری، حافظه، برنامه ریزی و سایر عملکردهای شناختی در ارتباط است که با افزایش سن ممکن است این بخش کوچک شود. همچنین کاهش جریان خون به مغز به دلایلی مانند باریک شدن عروق، آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها و افزایش التهاب در مغز روی می دهد که همه ی این عوامل بر عملکرد شناختی تاثیرگذار است. سیر باعث کاهش التهاب می شود و ممکن است برای مغز مفید باشد. براساس مطالعه منتشر شده در انجمن امریکایی علوم تغذیه، عصاره سیر کهنه معروف به AGE ممکن است با توانایی در افزایش حافظه، عملکرد شناختی و طول عمر مانع از فقدان عملکرد مغز شود.


تنظیم جریان خون

ساخته شدن کلسترول می تواند موجب باریک شدن عروق شود که ممکن است با تغییر یا کاهش جریان خون و لخته شدن بیشتر خون همراه باشد. لخته شدن خون نیز ممکن است با انسداد عروق در قلب و تاثیر بر گردن یا مغز منجر به سکته شود. سیر یک رقیق کننده موثر خون بوده، به طوریکه عملکرد آن شبیه آسپیرین است و می تواند به تثبیت جریان خون در بدن کمک کند.


جلوگیری از بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر زمانی روی می دهد که سلول های مغزی می میرند. با پیشرفت این بیماری، بیماران از مشکلات شناختی از جمله فقدان حافظه رنج می برند، همچنین مشکلاتی در زمینه در صحبت کردن، تصمیم گیری و شناخت فامیل و دوستان را تجربه می کنند. براساس مطالعات، سیر به عنوان یک درمان جایگزین برای بیماری آلزایمر کاربرد دارد.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز