title
کد خبر: 26817
00
فوت 3 نفر و بستری 78 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در سیرجان

معاون درمان دانشکده پزشکی سیرجان گفت: 78 نفر با مصرف مشروبات الکلی در دو بیمارستان شهید غرضی و امام رضا (ع) سیرجان بستری شدند و 3 نفر فوت کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، غلامرضا جهانشاهی در سیرجان در تشریح جزئیات خبر آمار بیماران ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این شهرستان اظهار داشت: 78 نفر با مصرف این مشروبات الکلی در دو بیمارستان شهید غرضی و امام رضا (ع) سیرجان بستری شدند.

معاون درمان دانشکده پزشکی سیرجان بیان کرد: تعداد زیادی از این بیماران نیاز به دیالیز داشته و دیالیز شدند به‌طوریکه روند خدمات‌رسانی به سایر بیماران و مراجعه‌کنندگان را تحت تاثیر قرار داده است و با فوت یک نفر دیگر آمار فوتی‌های این رویداد به سه نفر افزایش یافت.

وی با توصیه به جوانان و مردم گفت: عوارض ناشی از مصرف مشروبات الکلی از دست‌دادن کلیه‌ها و تاثیر منفی روی بینایی است که والدین و جوانان باید مراقبت سلامتی خود باشند و آموزه‌های دینی را مد نظر قرار دهند.

معاون درمان دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان ادامه داد: آنچه از شواهد در این رابطه بر می‌آید مصرف‌کنندگان این مشروب که به ظاهر دست‌ساز بوده و یا از جایی وارد شده و از یک محل آن را تهیه کرده بودند، تمام افرادی که مصرف کردند در سطح شهرستان و مناطق حاشیه شهر پراکنده بودند که از عصر روز گذشته مدام به علت مسمومیت وارد بیمارستان‌های شهر شدند.

 

منبع: فارس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز