title
کد خبر: 26859
00
خواص بی نظیر خانواده توت ها

توت فرنگی، بلوبری و تمشک منابعی غنی از ویتامین ها، موادمعدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها به حساب می آیند که باعث کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها، بیماری های التهابی، اختلالات مرتبط با افزایش سن، بیماری های قلبی-عروقی و متابولیک می شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، بلوبری و تمشک حاوی آنتی اکسیدان های بسیاری می باشند، همچنین توت فرنگی نسبت به سایر میوه ها به ویژه پرتغال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در هر وعده مصرفی است. این میوه ها به دلیل میزان پایینی از چربی و چگالی موادمغذی بالایی که دارند برای استفاده در رژیم غذایی مناسب می باشند.


آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان هایی از جمله کاروتنوئیدها (لوتئین و زیگزانتین) و فلاونوئیدها (روتین، رزوراتول، کوئرستین) می توانند در حفظ سلامت بینایی، کاهش خطر دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و نزدیک بینی موثر باشند. آنتوسیانین، سلنیوم و مس نیز از جمله آنتی اکسیدان هایی هستند که با جلوگیری از آسیب سلولی مغز و کمک به بهبود سلامت نورون ها برای اختلالات عصبی از جمله بیماری آلزایمر خواص درمانی دارند. این آنتی اکسیدان ها به همراه الاژیک اسید در کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید می باشند. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در بدن دارند و از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند، زیرا این آسیب ها در نهایت منجر به بیماری های مزمنی از جمله بیماری قلبی، سرطان و دیابت خواهند شد.


فیبر

محتوای بالای فیبر موجود در بلوبری، تمشک و توت فرنگی به بهبود فرآیند هضم و سلامت عمومی دستگاه گوارش کمک می کند. فیبر همچنین نقش مهمی در کاهش کلسترول نوع بد و سطح سرمی کلسترول تام، تنظیم سطوح فشارخون و حفظ سلامت قلبی-عروقی دارد. دریافت فیبر در بیماری هایی از جمله دیابت برای تنظیم سطوح قند خون موثر است.


ویتامین ها

بلوبری، تمشک و توت فرنگی حاوی مقدار بالایی از ویتامین A، ویتامین B کمپلکس، ویتامین E و ویتامین C هستند که به افزایش توان سیستم ایمنی و کاهش التهاب کمک می کنند. این ویتامین ها همچنین به عنوان آنتی اکسیدان هایی در نظر گرفته می شوند که به از بین بردن اثرات مخرب استرس اکسیداتیو کمک می کنند و مانع از ابتلا به بیماری های مزمنی از جمله بیماری قلبی، دیابت و برخی از انواع سرطان ها می شوند.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز