title
کد خبر: 26866
00
کودکی که پس از غرق شدن دوباره زنده شد! +تصاویر

تصویر هولناک شناور شدن دختر خردسال بر روی آب هیچ گاه از یاد مادر او نمی‌رود، اما یک روش درمانی ابداعی و بسیار جدید توانست جان کودک را نجات دهد.

به گزارش بهداشت  نیوز، در سال ۲۰۱۶ در اثر غفلت والدین Eden، او به مدت 2ساعت در استخر غوطه ور بوده و زمانی که مادرش او را پیدا کرد هیچ گونه علائم حیاتی را از خود نشان نمی‌داد، بلافاصله مادر شروع به عملیات احیاء CPR برای او کرده و کادر اورژانس بلافاصله کودک را به بیمارستان منتقل کرده اند.

دانشمندان گمان نمی‌کردند آسیب مغزی که به دختر 2 ساله آمریکایی به نام Eden Carlson، پس از غرق شدن در استخر وارد شده بود درمان پذیر باشد، اما در کمال تعجب و شگفتی او کاملاً درمان شده و به زندگی طبیعی خود بازگشته است.

 

دختری که پس از غرق شدن دراستخر زنده ماند+تصاویر


در بیمارستان حدود ۴۰ مرتبه تزریق آندرنالین برای Eden، انجام شد و قلب او مجدداً شروع به تپش کرد، اما پزشکان به والدین او هشدار دادند که ممکن است برای تمامی عمر دچار زندگی نباتی شود.

اما پدر و مادر Eden نا امید نشده به شهری دیگر رفته و حدود ۴۰ جلسه اکسیژن تراپی برای کودک خود انجام دادند؛ نتایج این درمان که سازمان FDA آن را هنوز تایید نکرده بر روی کودک شگفت انگیز بوده و او به طور کامل سلامت خود را به دست آورده است.

نتایج اسکن مغزی کودک نشان داده است که فعالیت مغزی او به طور کامل انجام می‌شود.

دختری که پس از غرق شدن دراستخر زنده ماند+تصاویر


در روش اکسیژن تراپی فرد را در محفظه‌ای در معرض جریان شدید اکسیژن قرار می‌دهند، در این حالت بدن میزان زیادی اکسیژن جذب می‌کند و خون رسانی به بافت‌ها بهتر انجام می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند این کودک، چون بسیار کم سن وسال بوده، بافت مغزی او پس از سانحه دوباره ترمیم شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز