title
کد خبر: 26877
00
متخصصان پوست کدام استخر را  در تابستان توصیه میکنند؟

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ بر رعایت اصول مراقبت های لازم در استفاده از استخرها از جهت سرپوشیده بودن و نداشتن کلر زیاد به منظور مراقبت از بیماری های پوستی در فصل تابستان تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ بر رعایت اصول مراقبت های لازم در استفاده از استخرها از جهت سرپوشیده بودن و نداشتن کلر زیاد به منظور مراقبت از بیماری های پوستی در فصل تابستان تاکید کرد.

دکتر ملکی  در خصوص بیماری های پوستی فصل تابستان گفت: شنا یکی از ورزش های مورد علاقه مردم در ایام تابستان است تا در گرمای هوا تن خود را خنک کنند.

 وی با دادن هشدار نسبت به حضور در استخرهای روباز، گفت: استخرهایی که سرپوشیده هستند به نسبت استخرهای روباز مشکلات کمتری را برای مردم ایجاد می کنند؛ زیرا استخرهای روباز در معرض نور آفتاب قرار دارند.

دکتر ملکی بیان داشت: کلر در استخرها جهت ضد عفونی آب مورد استفاده قرار می گیرد. کلر آب برای افرادی که دارای پوست خشک و یا اگزما دارند مناسب نیست زیرا خشکی پوست در این افراد را تشدید و ممکن است موجب خارش پوست شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تغییر رنگ مو را از تاثیرات کلر در آب استخرها دانست و عنوان کرد: کلر موجود در استخر آب می تواند جنس مو را خشک کند و باید با استفاده از کلاه در آب مراقبت های لازم را انجام داد.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تاکید کرد: استخر دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دلیل استفاده از سیستم ازن این گونه مشکلات را نداشته و از این جهت نگرانی برای خانواده دانشگاه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از جمله بیماری هایی که از طریق استخر به انسان منتقل می شود می توان به عفونت های قارچی که بیشتر بین انگشتان پا دیده می شود و زگیل کف پا اشاره کرد.

دکتر ملکی بیان داشت: البته لازم به ذکر است که استخرهای استاندارد دارای یک سری معاینات در هر شش ماه یک بار است؛ تا در این معاینات ادواری مشکلات موجود در کلر سنجی و... مشخص شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: مشکل دیگر در فصول بهار و تابستان گزش حشرات است که انسان را آزار می دهد و بیشتر شامل بچه ها در سنین پایین و کمتر افراد مسن را در بر می گیرد.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد فرزندان زیر پنج سال را نسبت به گزش حشرات حساس تر دانست و عنوان کرد: گاه گزش حشرات در محل نیش زدگی علاوه بر قرمزی پوست، تاول زدگی را به دنبال دارد که این موارد برای خانواده ها سخت و طاقت فرسا است.

وی استفاده از پشه بند و توری هایی که مانع از عبور پشه به داخل منزل شود را توصیه و گفت: گاه در حاشیه شهرها پشه خاکی به عنوان ناقل بیماری سالک در ایام تابستان و گرم سال بدن نوزادان و افراد را نیش زده و موجب ایجاد سالک در فرد می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: استان خراسان رضوی به دلایلی تعداد بیماران مبتلا به سالک بیشتری به نسبت دیگر نقاط کشور دارد و علاوه بر حاشیه شهر مشهد، سبزوار، نیشابور، سرخس، اصفهان، خوزستان، دزفول، اندیمشک، اهواز، کرمان و بم نیز کانون های آلودگی پشه خاکی و بیماری سالک هستند.

دکتر ملکی بیان داشت: با توجه به تعطیلی مدارس و شدت گرفتن سفرهای تابستانی مردم مراقبت کنند تا چادرهای مسافرتی آن ها دارای توری بوده و توری ها نیز سوراخ های ریزی داشته باشند زیرا پشه خاکی بسیار کوچک و از سوراخ های درشت توری به راحتی عبور می کند.

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ادامه داد: نور از نظر روحی بر روحیه انسان تاثیر مثبت دارد؛ اما در خصوص بیماری هایی که نور خورشید در فصل تابستان در پوست انسان ایجاد می کند؛ توصیه می شود در مسافرت و منزل از ورود نور مستقیم آفتاب به داخل جلوگیری کنید.

وی به ویتامین D موجود در نور خورشید اشاره کرد و بیان داشت: برای کسب ویتامین دی مورد نیاز بدن می توان از تخم مرغ، قارچ، شیر، ماهی و روغن ماهی که سرشار از ویتامین D می باشد استفاده کرد و در این میان نور ملایم آفتاب به مدت کوتاه نیز تاثیر گذار است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز