title
کد خبر: 27013
00
طرز تهیه دلمه مرغ؛ غذایی ساده و لذیذ

در این مطلب طرز تهیه دلمه مرغ را برایتان آورده ایم.

به گزارش بهداشت نیوز، در این مطلب طرز تهیه دلمه مرغ را برایتان آورده ایم.

مواد لازم:

ران مرغ ۴ عدد
کنسرو ذرت نخود فرنگی و هویج باهم ۱ پیمانه
روغن زیتون ۴ قاشق سوپ خوری
آبلیمو و(آب یک عدد لیموی تازه) ۲ قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه ای خردشده ۱/۲ پیمانه
پیاز ۲ عدد
جعفری خردشده ۳-۴ قاشق سوپ خوری
پیازچه خردشده ۲ ساقه
پنیر پیتزا (در صورت تمایل) ۲ قاشق سوپ خوری
ادویه نمک،فلفل،پودرسیر وآویشن به مقدار لازم
لیمو تازه ۱ عدد

دلمه مرغ

طرز تهیه:

1- ابتدا باید مراحل آماده‌سازی را انجام دهید؛ به این ترتیب که هر ران مرغ را بدون آنکه پوستش را بکنید بشویید و بعد از آنکه به طور کامل آب آن خارج شد با دقت تمام دو استخوان آن را بیرون آورید. یک عدد پیاز را هم پوست کنده و خرد کنید.

2-سپس در ظرف درداری دو قاشق سوپخوری روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل و پیاز خرد شده را بریزید و با دست یا قلم موی مخصوص آشپزی داخل ران‌ها را به این مخلوط آغشته کنید حالا در ظرف را بگذارید و سه تا چهار ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا مرغ مزه‌دار شود. پیاز دیگر را هم ریز خرد کرده و کنار بگذارید.

3-تابه‌ای آماده کنید و دو قاشق سو‌پخوری روغن در آن بریزید و اول پیاز خرد شده و سپس بقیه مواد خرد شده را همراه با نمک ، ادویه ،پودر سیر، آویشن و فلفل در آن کمی تفت دهید. این مواد داخل دلمه مرغ است.

4-حالا با قاشق مواد را داخل هر کدام از ران‌ها بریزید و ران‌ها را عین بقچه پیچیده و به حالت برگردان داخل تابه بچینید. در آخر مایه‌ای را که مرغ‌ها را در آن خوابانده بودید، روی مرغ‌های داخل تابه بریزید. در تابه را بگذارید و مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم حرارت دهید. بعد از پایان زمان پخت، دلمه مرغ را با مخلوط کنسروی تزیین کنید.

منبع:برترینها


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز