title
کد خبر: 27040
00
شورای رقابت نباید به حوزه دارو وارد شود

سخنگوی شورای صنفی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ورود شورای رقابت به حوزه دارو و سلامت غیرقانونی بوده و می‌تواند باعث ورود افراد غیر متخصص به این حوزه شود.

به گزارش بهداشت نیوز، امیررضا مازندرانی  سخنگوی شورای صنفی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص مطالبات دانشجویان داروسازای اظهار کرد: بدون شک یکی از مهم‌ترین خواسته‌های نسل جوان و دانشجویان داروسازی این است که شرایط اخذ پروانه‌ داروخانه از جانب متولیان این امر، هر چه زودتر تسهیل شود.

وی افزود: ضرورت ایجاد فضا و شرایط مناسب و مطلوب از جانب دستگاه‌های مربوطه برای ارائه‌ خدما ت به فارغ‌التحصیلان داروسازی از دیگر مطالبات این قشر است که عدم این امکان، سبب ایجاد فرصت‌های شغلی محدود برای داروسازان شده است.

مازندرانی با گریز به مصوبه شورای رقابت و تبعاتی که اجرای آن برای فارغ التحصیلان داروسازی به دنبال دارد، تصریح کرد: اجرای این مصوبه باتوجه به تعداد روزافزون فارغ‌التحصیلان داروسازی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد مشکلات عدیده‌ی صنفی و شغلی در آینده برای این قشر شود.

سخنگوی شورای صنفی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: برای دستیابی به موارد فوق نیازی به ورود شورای رقابت به حوزه دارو و سلامت نیست، چرا که این موضوع با توجه به استثناشدن حوزه‌ی سلامت در اصل ۴۴ قانون اساسی، غیرقانونی است.

وی اظهار کرد: ورود شورای رقابت به عرصه دارو نه تنها موجب به خطرانداختن سلامت آحاد مردم می‌شود بلکه می‌تواند مشکلاتی را در آینده برای دانشجویان داروسازی ایجاد کرده و باعث ورود افراد غیرمتخصص به این حرفه و داروخانه‌ها شود.

مازندرانی یادآور شد: شورای صنفی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مخالفت خود را طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است.

متن نامه به شرح ذیل است:

 

نیازی به ورود شورای رقات در حوزه دارو نیست

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز