title
کد خبر: 27319
00
کشفی که بر کند کردن روند پیری انسان موثر است

دانشمندان دریافتند سلول های بنیادی موجود در هیپوتالاموس مغز بر میزان سرعت روند پیری در بدن کنترل دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، این یافته محققان دانشکده آلبرت انیشتین که براساس تحقیق بر روی موش های آزمایشگاهی به دست آمده می تواند منجر به یافتن شیوه های جدید کاهش بیماری های مرتبط با افزایش سن و افزایش طول عمر شود.

هیپوتالاموس مسئول تنظیم فرآیندهای مهمی نظیر رشد، تولیدمثل و متابولیسم است. در سال ۲۰۱۳ محققان دانشکده انیشتین دریافتند هیپوتالاموس در تنظیم روند پیری در بدن هم نقش دارد.

حال دانشمندان سلول های هیپوتالاموس که کنترل کننده روند پیری هستند را تشخیص داده اند: جمعیت کوچکی از سلول های بنیادی عصبی که مسئول تشکیل نورون های جدید مغز هستند.

دانگ شنگ کای، محقق ارشد تیم مطالعه، در این باره می گوید: «تحقیق ما نشان می دهد تعداد سلول های بنیادی عصبی هیپوتالاموس به مرور زمان و در طول عمر به طورطبیعی کاهش می یابند و این روند کاهش موجب تسریع پیری می شود.»

وی در ادامه می افزاید: «ما همچنین دریافتیم تاثیرات این از بین رفتن سلول ها برگشت ناپذیر نیست. با ذخیره این سلول های بنیادی یا مولکول های تولیدشده از آنها، امکان کُندکردن یا حتی بازگشت ابعاد گوناگون روند پیری در بدن امکان پذیر می شود.»

 

منبع: مهر

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز