title
کد خبر: 27421
00
داروهایی که بدون هیچ ضابطه ای به فروش  می رسد!

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از رواج عرضه داروهای سوپرمارکتی درکشور،گفت: وزارت بهداشت از نیروی کافی و اعتبارات لازم برای اجرای قوانین در داروخانه ها برخوردار نیست.

به گزارش بهداشت نیوز، احمدحمزه  درخصوص نحوه و چگونگی دراختیار قرار دادن داروها به بیماران و افراد عادی در داروخانه ها،گفت: برای تجویز و در اختیار قرار دادن داروها به بیماران در داروخانه ها ضوابط و قوانین مشخصی وجود دارد، بنابراین این قوانین ازسوی سازمان غذا و دارو باید به مراکز توزیع اقلام دارویی و داروخانه ها ابلاغ شود.

نماینده مردم کهنوج درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه قوانین توزیع دارو درحال حاضر به درستی اجرا نمی شود، افزود: به دلیل عدم نظارت های کافی درنحوه توزیه دارو، درحال حاضر رایج است که برخی داروها به نام آسپرین و استنامینوفن ها به نام داروهای سوپرمارکتی در اختیار مردم قرار می گیرد؛ یعنی افراد می توانند برخی داروها را به بدون نسخه پزشک و بسیار عادی و بدون نظارت های قانونی از داروخانه ها تهیه کنند.

وی با تاکید براینکه وزارت و بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو باید با نظارت بیشتر روند اجرای قانون تجویز دارو و دراختیار قرار دادن آن به بیماران را پیگیری کنند، تصریح کرد: یعنی عوامل نظارتی باید دقیق تر اقدامات سختگیرانه خود را انجام دهند؛ بنابراین درحوزه قانون هیچ مشکلی وجود نداشته و تنها قانون به درستی اجرا نشده و نظارت ها قابل قبول نیست.

حمزه با بیان اینکه داروهایی مانند استامینوفن ها دارای عوارض بسیاری است، تصریح کرد: باید دید که وزارت بهداشت دارای نیروی کافی واعتبارات لازم برای نظارت براجرای قانون است یا خیر، هرچند که درحال حاضر دراین حوزه ها مشکلات بسیاری دارد، بنابراین دلیل اینکه درایران بیشترین میزان آنتی بیوتیک دنیا مصرف می شود ؛ عدم رعایت قانون واجرای صحیح آن استو

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: هم کانون نیروی نظارتی کافی وجود نداشته و اجرای هرقانون درگام اول دارای بارمالی سنگینی است که نظارت های دقیق باید طبق قوانین انجام شود.

به گزارش بهداشت نیوز، به اعتقاد کارشناسان حوزه غذا و دارو مصرف داروهای سوپرمارکتی مانند آسپرین و مسکن ها درایران بسیاراست که این موضوع به دلیل ارایه سهل و آسان دارو به بیماران ازسوی داروخانه ها رخ می دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز