title
کد خبر: 27822
00
گیاهانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

در این مطلب با خواص پنج گیاه ضد ویروس بیشتر آشنا شوید.

به گزارش بهداشت نیوز، بازگشت به راه‌های طبیعی درمان بیماری‌های بیش از پیش رواج می‌یابد و پزشکی نوین به شیوه‌های درمان گیاهی نزدیک می‌شود. تحقیقات زیادی در باره خاصیت روش‌های درمان طبیعی در مقام مقایسه با عواض جانبی داروها منتشر شده است. دانشمندان پذیرفته‌اند که ویروس ها بسیار پیشتر از موجودات زنده دیگر و از جمله انسان‌ها برروی کره زمین زندگی می‌کردند و آنها به سرعت در مقابل داروها مصونیت کسب می‌کنند و شیوه‌های تازه درمانی برای مبارزه با آن‌ها لازم است. گیاهان می‌تواند پاسخ مورد نیاز دانشمندان را فراهم کنند.

استیون بوهنر، در کتاب اخیر خود در باره گیاهان ضد ویروس به این مبحث اشاره می‌کند.

در میان دانشمندان پزشکی کلمه «مصونیت دارویی» بسیار ترس‌آفرین است. درمان عفونت‌هایی که به انواع داروها مصونیت دارد کار دشواری است و معمولا منجر به مرگ بیمار می‌شود. ویروس‌ها تغییر فرم می‌دهند و در مقابل داروها مصونیت پیدا می‌کنند. پزشکی نوین باید تا کنون توانسته باشد دارویی برای سرماخوردگی پیدا کند، اما این مهم هنوز اتفاق نیافتاده است.

دانشمندان موضوع تغییر شکل ویروس‌ها و مصونیت آن‌ها را بسیار جدی گرفته‌اند و عفونت‌های ویروسی را در ارتباط با بیماری‌هایی همچون دیابت، سرطان جگر و الزایمر می‌دانند.

گیاهان زیادی هستند که خواصیت ضد ویروسی دارند و مصونیت ویروسی در مورد این گیاهان صادق نیست.

در این میان ۵ گیاه عالی ضد ویروس که در تحقیقات بسیار خاصیت آنها به اثبات رسیده عبارتند از:

۱- اورگانو یا پونه کوهی

۵ گیاه ضد ویروس عالی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن

 

این گیاه نه فقط بخاطر عطر آن، بلکه خاصیت ضد ویروسی ماده موجود در آن به نام کارواکرول بسیار پرطرفدار است.

در تحقیقی در سال ۲۰۱۱ کارواکرول در روغن اورگانو می‌تواند فعالیت ویروسی که به دارو مقاوم است را متوقف کند.

۲- سیر

۵ گیاه ضد ویروس عالی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن

سیر خاصیت ضد باکتری قوی دارد، اما آیا در مقابله با ویروس‌ها نیز موثر است؟ بنا بر شواهد، بله بسیار خوب عمل می‌کند. در تحقیقاتی که در دهه‌ها ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی منتشر شده، سیر در مبارزه با آنفلوآنزا بسیار موثر بوده است. عصاره سیر تازه در مقابل بسیاری از ویروس‌ها موثر است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند تا در مبارزه با ویروس‌ها بهتر عمل نماید.


۳- الدربری (آقطی سیاه یا انگور کولی)

۵ گیاه ضد ویروس عالی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن

قرن‌هاست که از الدربری یا آقطی سیاه در درمان آنفلوآنزا و زخم‌های باز استفاده می‌کنند. در یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان داده شده که عصاره الدربری در درمان آنفلوآنزا و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.


۴- اچیناسی

 

۵ گیاه ضد ویروس عالی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن

اچیناسی بومی قاره آمریکاست و طی صدها سال در درمان زخم‌ها بکار رفته است. یک تحقیق نشان می دهد که عصاره اچیناسی دوره‌های سرماخوردگی را کوتاه می‌کند و نیاز به دارو را کاهش می‌دهد.


۵- کالندولا

۵ گیاه ضد ویروس عالی برای تقویت دستگاه ایمنی بدن

به گفته NIH، گل کالندولا در درمان گرفتگی عضلانی، تب و دردها و آماس‌ها موثر است. تحقیقات کمی در مورد خاصیت ضد ویروسی کالندولا منتشر شده، اما در تحقیقی جدید نشان داده شده است که این گیاه قابلیت ضد ویروس HIV را دارد. عصاره این گیاه می‌تواند جلوی فعالیت ویروس HIV را بگیرد و پیشرفت آن را آهسته کند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز