title
کد خبر: 28682
00
 8 راهکار طلایی برقراری ارتباط صمیمی با فرزند

نحوه رفتار و برقراری ارتباط صمیمی والدین با فرزندان در افزایش امنیت روانی آنها تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش «بهداشت نیوز»  ابراهیم غفاری حق روانشناس تربیتی با بیان اینکه نقش والدین در تربیت فرزندان بسیار مهم است، اظهار کرد: وقت گذاشتن والدین  برای کودک، گفتگو و بیان خواسته ها مخصوصأ زمان نوجوانی در تربیت فرزند بسیار مهم است.

این روانشناس تربیتی افزود: پیاده روی با فرزندان، محبت و حتی در آغوش گرفتن آن ها، گفتگو های بی بهانه، گذراندن اوقات فراغت در کنار آن ها، رعایت احترام متقابل، نظر خواهی و مشورت با آن ها از جمله راه های برقراری ارتباط و تربیت صحیح با فرزندان است.

غفاری حق تاکید کرد:دوستی و رابطه صمیمی میان والدین و فرزندان در افزایش امنیت روانی و صمیمیت اعضای خانواده نقش بزرگی دارد و در این شرایط جوانان و نوجوانان به جای اینکه مسائل و مشکلات را با دیگران در میان بگذارند با والدین خود مطرح کرده و در معرض خطرات کمتری قرار می گیرند همچنین والدین نیز باید سعی کنند تا حدی به دنیای فرزندان خود نزدیک و با نیازها و مقتضیات سنی آن ها آشنا شوند و حتی در مواقعی خود را به جای آنان قرار دهند تا احساسات فرزند خود را بهتر درک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز