title
کد خبر: 28969
00
این محصولات ملزم به رعایت برچسب فارسی از مبدا شدند

رئیس اداره واردات محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: درراستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی ملزم به رعایت برچسب فارسی نویس از مبدأ شده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مریم فرزان، رئیس اداره واردات محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: درراستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی وارداتی ملزم به رعایت برچسب فارسی نویس از مبدأ شده اند.

وی افزود: مصرف کننده ایرانی همانند سایر مصرف کنندگان دنیا حق دارد از کابرد، روش مصرف، احتیاط و هشدارهای محصول آرایشی که خریداری می کند به زبان فارسی و به نحو درستی مطلع باشد.

دکتر فرزان ادامه داد: محصولاتی که دارای مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو می باشند ملزم به درج موارد فوق الذکر به صورت چاپ شده از محل تولید گردیده اند.

وی اظهار داشت: این طرح از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز شده و به تدریج تمامی واردکنندگان با برنامه زمان بندی اعلم شده و هماهنگی با سازمان غذا و دارو این طرح را به مرحله اجرا در خواهند آورد.

 رئیس اداره واردات محصولات آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در ادامه بیان داشت: درج عبارات فارسی بر روی محصولات آرایشی  و بهداشتی و دارابودن شماره پروانه بهداشتی وارداتی ( IRC ) و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو این اطمینان را به مصرف کنندگان خواهد داد که سلامت و ایمنی استفاده از محصول مورد ارزیابی قرار گرفته است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز