title
کد خبر: 29103
00
چطور دندان‌های سالم‌تری داشته باشیم؟

افرادی که ریزه‌خواری می‌کنند و مواد قندی بیشتر مصرف می‌کنند، تعداد دفعاتی که پی‌اچ دهان‌شان در طول روز بیشتر اسیدی می‌شود، بیشتر خواهد بود. این اسیدی شدن مداوم دهان در هر نوبت، به بخشی از ساختار معدنی دندان آسیب می‌رساند.

به گزارش «بهداشت نیوز» ژنتیک، تغذیه و بهداشت دهان در سلامت دندان‌ها نقش دارد. افرادی که ژنتیک و تغذیه بهتری دارند، بیشتر لبنیات و میوه و سبزی مصرف می‌کنند، کمتر مواد قندی می‌خورند یا مرتب از مسواک و نخ دندان کمک می‌گیرند، دندان‌های سالم‌تری خواهند داشت. نکته دیگر این است که پی‌اچ دهان بعد از مصرف مواد قندی و کربوهیدرات‌ها به مدت نیم ساعت اسیدی می‌شود و بعد از آن به دلیل خاصیت بافری بزاق به سمت پی‌اچ هفت برمی‌گردد. به همین دلیل افرادی که ریزه‌خواری می‌کنند و مواد قندی بیشتر مصرف می‌کنند، تعداد دفعاتی که پی‌اچ دهان‌شان در طول روز بیشتر اسیدی می‌شود، بیشتر خواهد بود. این اسیدی شدن مداوم دهان در هر نوبت، به بخشی از ساختار معدنی دندان آسیب می‌رساند و به همین دلیل هم توصیه می‌شود بعد از مصرف مواد قندی و کربوهیدرات‌ها، دهان خود را با آب بشویید تا مواد قندی از روی دندان‌ها شسته شوند و حالت اسیدی در محیط دهان ایجاد نشود. در مورد کودکان و نوزادان هم همین توصیه به مادران می‌شود که اگر در طول شب که بزاق کمتری در دهان کودک تولید می‌شود، به او شیر یا آب و قند دادند، حتما در دهان او آب بچرخانند تا حالت دهان او اسیدی نشود.

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز