title
کد خبر: 29141
00
خشم و تنفر از ما انسان هایی شادتر می سازد !

عصبانیت؛ احساسی که بیشتر افراد حس خوبی نسبت به آن ندارد و حتی برخی عدم ابراز آن را راهکاری مفید برای حفظ شرایط موجود می دانند. شما تا چه حد موافق این رویکرد هستید؟ فکر می کنید بیان خشم شیوه ای نامناسب برای ابراز احساسات است؟ به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی، بدون تردید در نظر بسیاری از ما خشم و عصبانیت احساساتی دوست نداشتنی هستند. به همین خاطر، تمایل به سرکوب احساساتی از این دست به امری شایع بدل شده است. این در حالی است که شناخت احساسات متفاوت حتی اگر منفی باشند در نهایت به شادی بیشتر ما منتهی می شود.

به گزارش «بهداشت نیوز» شاید قدری عجیب به نظر برسد؛ ولی بر اساس یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده شادی و رضایت خاطر واقعی از زندگی زمانی اتفاق می افتد که فرد شناختی درست از تمامی احساسات خود داشته باشد. بر این اساس، افرادی که به هنگام خشم، عصبانیت و نفرت شیوه ای برای بیان آنها پیدا می کنند اغلب انسان های شادتری هستند.

به گفته روان شناسان، آن دسته افراد که ابایی از بیان تنفر یا خشم خود ندارند نسبت به آنهایی که تلاش می کنند چنین احساساتی را پس بزنند، در چالش های عملکرد بهتری دارند. به عنوان مثال: به هنگام مشاجره های خانوادگی اشخاصی که به راحتی و حتی با عصبانیت خشم خود را بیان می کنند، از توانایی حل مسئله بیشتری برخوردار هستند. این در شرایطی است که فرو خوردن همیشگی خشم و عدم صحبت در این باره منجر به ترک شرایط سخت می گردد.

نمونه بارز چنین امری را می توان میان زوج ها مشاهده کرد. به شکل باور نکردی زندگی بسیاری زوج هایی که یک یا هر دو طرف از ابراز احساساتی مانند خشم پرهیز داشته اند به جدایی ختم شده است. در نقطه مقابل، ابراز گروهی که احساس خود را هر چه باشد حتی در ظاهر دوست نداشتنی بیان کرده اند به سلامت مراحل دشوار زندگی را پشت سر گذاشته اند. این ها همان گروهی هستند که شادی و رضایت بیشتری را در زندگی تجربه کرده اند.

بنابراین، اگر در موقعیتی عصبانی می شوید یا نسبت به موضوعی احساس انزجار دارید از ابراز آن امتناع نکنید. ممکن است برای چند دقیقه از حالت طبیعی خارج شوید؛ اما حاصل این احساس شما چیزی نخواهد بود جز رضایت و شادی بیشتر

منبع: شفقنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز