title
کد خبر: 29343
00
تاثیر گذار ترین اثر هنری بر ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه

رییس دومین جشنواره فیلم سلامت با اشاره به برگزاری بیش از 75 جلسه شورای فرهنگی وزارت بهداشت، گفت: در جلسات اولیه این شورا تصمیم گرفته شد که جشنواره فیلم سلامت برگزار شود بنابراین برای سال گذشته و نخستین سال برگزاری جشنواره فیلم سلامت، آثار هنری با موضوع سلامت و مربوط به 5 سال گذشته مورد ارزشیابی و داوری قرار گرفت.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمدهادی ایازی در حاشیه نشست خبری دومین جشنواره فیلم سلامت، با بیان این مطلب، اظهار داشت: افرادی از جامعه پزشکی و وزارت بهداشت و نیز تعدادی از هنرمندان عضو شورای فرهنگی وزارت بهداشت هستند و در جلسات این شورا مطرح شد که اگر می خواهیم شعار "پیشگیری مقدم بر درمان است" تحقق یابد، حتما باید فرهنگسازی انجام شود و برای فرهنگسازی در حوزه سلامت نیاز به استفاده از ظرفیت های جامعه هنری داریم.


وی با بیان اینکه فیلم، تاثیر گذار ترین اثر هنری بر ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه است، افزود: در شورای فرهنگی وزارت بهداشت، پیشنهاد برگزاری جشنواره فیلم سلامت مطرح و مقرر شد جشنواره فیلم سلامت هر سال برگزار شود.

دکتر ایازی با اشاره به ارسال 553 اثر هنری به دومین جشنواره فیلم سلامت، گفت: این حجم آثار هنری ارسال شده نشان می دهد که این جشنواره مورد توجه و استقبال هنردوستان قرار گرفته و امیدواریم که در سالهای آینده، ش÷اهد رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به این جشنواره باشیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت یادآور شد: بسیاری از کارگردانان، تهیه کنندگان و فیلمنامه نویسان کشور پس از برگزاری اولین جشنواره فیلم سلامت، ساخت و تولید آثاری با موضوع سلامت را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس جشنواره فیلم سلامت تصریح کرد: اگر ظرفیت جامعه هنری کشور در حوزه سلامت بکار گرفته شود، در سلامت مردم تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت اما در مورد تاثیر برگزاری جشنواره فیلم سلامت باید صبور باشیم و پس از طی یک دوره 5 ساله بتوانیم اثرات آن را مورد بررسی قرار دهیم به عنوان نمونه باید بررسی کنیم که میزان استفاده از دخانیات و میزان تحرکات بدنی و دیابت چقدر افزایش یا کاهش پیدا کرده است چراکه حدود 60 درصد از مردم ایران یا چاق هستند و یا اضافه وزن دارند.

وی تاکید کرد: در تولیدات سینمایی و تلویزیونی از پخش و انتشار تصاویر کالاهای آسیب رسان به سلامتی مردم، به جز موارد محدودی که بازرگانی هستند، جلوگیری شده و خوشبختانه در تولیدات تلویزیونی کمتر می بینیم که از سیگار استفاده شود زیرا از نظر قانونی نیز تبلیغ کالاهای آسیب رسان در صدا و سیما ممنوع است و مدیران و مسئولان صدا و سیما نیز به این نکته، توجه ویژه ای دارند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت نقش سازمان صدا وسیما در ارتقای سلامت جامعه، گفت: تولید برخی از آثار هنری مانند سریال پریا و پرستاران مورد اقبال واقع شده و کمک زیادی به ارتقای سلامت مردم کرده است و سازمان صدا و سیما نقشی محوری در ارتقای سلامت در جامعه دارد.

رییس دومین جشنواره فیلم سلامت در پایان در خصوص سیاست های حمایتی وزارت بهداشت از تولیدات آثار هنری با موضوع سلامت، اظهار داشت: به فیلم های سینمایی که به طور مستقیم به سلامت مردم بپردازند با تایید شورای فرهنگی وزارت بهداشت تا سقف دو میلیارد ریال پرداخت می شود


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز