title
کد خبر: 29408
00
تکنیک هایی ساده و فوق العاده برای کاهش چربی و سموم بدن

استفاده از خاک رس یکی از روش های موثری است که برای مقابله با سلولیت و کاهش چربی ها بسیار کارساز می باشد. اگر به خاک رس آبی دسترسی داشتید از آن استفاده کنید، چون حاوی ترکیبات خوبی است که تاثیر مثبت روی پوست می گذارد.

به گزارش بهداشت نیوز، چند دهه است که روش ها و تکنیک های مختلفی برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی دلخواه مورد استفاده قرار می گیرد. عمل های جراحی، مصرف آب سبزیجات، انواع ژل ها، تزریق مواد چربی سوز یا ماساژ و دیگر شیوه ها بخشی از تکنیک هایی است که اکثر مردم برای از بین بردن چربی های اضافه دور شکم و پهلوها استفاده می کنند تا به اندام دلخواه خود برسند. 

علاوه بر این تکنیک های کمابیش شناخته شده که البته هر یک مزایا و معایب خود را دارند روش های دیگری نیز وجود دارد که به کالری سوزی و کاهش چربی ها کمک می کنند. یکی از تکنیک های ساده استفاده از کرم های لاغری خانگی است. 

در کنار این کرم ها می توانید از گرم کردن منطقه به کمک نایلون کمک بگیرید البته فقط و فقط به مدت یک ساعت.این کار باعث افزایش جریان خون و افزایش عملکرد غدد مولد عرق شده و در نتیجه کمک زیادی به افزایش دفع سموم بدن و دیگر مواد مضر و آسیب زا می کند.

در این مطلب دو تکنیک بسیار موثر که باعث کاهش وزن، سم زدایی از بدن و کاهش سلولیت ها می شود را معرفی می کنیم.

استفاده از عسل

می توان استفاده از عسل با ترکیبات دیگر کرم لاغری خانگی تهیه کرد. کافیست این کرم دست ساز را به نواحی مورد نظر بزنید و سپس نایلون پیچ کنید. 

عمل نایلون پیچ کردن بدن به مدت دو تا سه بار در هفته می تواند موثر باشد. توصیه می شود بیش از این میزان این کار را تکرار نکنید

برای تهیه این کرم به نصف لیوان عسل، زرده یک عدد تخم مرغ و چند قطره عصاره روغنی مرکبات مانند عصاره روغنی لیموترش یا گریپ فروت نیاز دارید. برای تهیه این کرم باید عسل را در ماهیتابه و به صورت حرارت غیرمستقیم گرم کنید. بعد از گرم شدن دیگر ترکیبات را به آن افزوده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

کرم تهیه شده را با کمک قلمو روی نواحی مانند شکم، پهلوها، بازوها یا ران ها بمالید و سپس با نایلون یا سلفون روی ناحیه مورد نظر را بپوشانید. سپس یک لباس گرم به تن کنید و به مدت یک ساعت دراز بکشید. بعد از این مدت نایلون را از روی پوستتان بردارید و دوش بگیرید تا باقیمانده کرم شسته شود.

استفاده از خاک رس

استفاده از خاک رس نیز یکی دیگر از تکنیک های بسیار موثری است که برای مقابله با سلولیت و کاهش چربی ها بسیار کارساز می باشد. اگر به خاک رس آبی دسترسی داشتید از آن استفاده کنید، چون حاوی ترکیبات خوبی است که تاثیر مثبت روی پوست می گذارد. 

برای تهیه این کرم یا ماسک نیز به خاک رس و مقداری آب گرم نیاز هست. داخل ظرف تمیزی خاک رس بریزید و مقداری آب گرم به آن اضافه کنید. هم بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. این ماسک را روی قسمت های مورد نظر بمالید و سپس نایلون پیچ کنید. روی آن نیز لباس گرمی بپوشید و اجازه دهید یک ساعت بماند. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود توصیه می شود بعد از سپری شدن یک ساعت ورزش کنید.

توصیه می شود این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید تا به سریع تر به نتایج دلخواه تان برسید. تکرار استفاده از این ماسک کمک زیادی به کاهش سلولیت ها و ترک های پوست می کند.

عسل و خاک رس

فواید این تکنیک ها

عمل نایلون پیچ کردن بدن به مدت دو تا سه بار در هفته می تواند موثر باشد. توصیه می شود بیش از این میزان این کار را تکرار نکنید. 

حتما بعد از شستشوی ناحیه و برداشتن نایلون ورزش کنید تا قدرت چربی سوزی و کاهش وزن افزایش یابد. با همین کارها می توانید هر هفته 1 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. 

البته لازم است که در کنار استفاده از این کرم های لاغری خانگی رژیم غذایی تان را نیز اصلاح کرده و از مصرف موادغذایی چاق کنند بپرهیزید.

مهم ترین نکته این است که نباید نایلون بیش از یک ساعت روی پوست بماند

نایلون پیچ کردن روشی ساده و ارزان و در دسترس برای لاغری است. این کار باعث افزایش تعریق شده و این مسئله به کالری سوزی منجر می شود.

نایلون پیچ کردن با سلولیت مقابله می کند و حتی برای کاهش ترک های پوستی نیز مفید می باشد.

مقابله با عوارض جانبی این تکنیک ها

استفاده از هر تکنیک و روشی به شیوه نادرست و غیراصولی می تواند عوارضی در پی داشته باشد. در این شیوه ها نیز  حتما باید به روش درست عمل کنید. چون ممکن است پوست واکنش های آلرژیک نشان دهد. چون نایلون مانع از تنفس پوست می شود و این مسئله ممکن است باعث افزایش سموم شود.

برای پیشگیری از این قبیل عوارض نباید نایلون را به شکل سفت دور بدن ببندید. این کار ممکن است به بروز آلرژی منجر شود. 

مهم ترین نکته این است که نباید نایلون بیش از یک ساعت روی پوست بماند. بعد از گذشت یک ساعت بلافاصله نایلون را بردارید و از این تکنیک هر هفته یک تا دو بار استفاده کنید. 

قبل از شستشوی ناحیه یا دوش گرفتن چند دقیقه صبر کنید تا دمای بدن به آرامی کاهش یابد. آب دوش باید گرم یا ولرم باشد. در انتها پوست را به خوبی خشک کنید و اگر لازم بود کرم مرطوب کننده بزنید.

منبع: تبیان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز