title
کد خبر: 29452
00
چرا سوپ برای سلامتی مفید است؟

می توان از سوپ در پیش غذا استفاده کرد زیرا حاوی سبزیجات بسیار بوده و چگالی انرژی پایینی دارد. سوپ خانگی بهتر از سوپ کنسرو شده است، زیرا سوپ های کنسرو شده حاوی مقدار زیادی سدیم و بیس فنل آ (BPA) است.

افزایش مصرف سبزیجات

بسیاری از مردم امریکا از سبزیجات براساس میزان توصیه شده روزانه استفاده نمی کنند. همچنین اضافه کردن سوپ به رژیم غذایی به ویژه سوپ گازپاچو (سوپ مبتنی بر گوجه فرنگی که به صورت سرد سرو می شود) می تواند به افزایش دریافت سبزیجات کمک کند. براساس مقاله منتشر شده در مجله بیوشیمی تغذیه در امریکا، مصرف روزانه سوپ گازپاچو به مدت دو هفته باعث افزایش سطح ویتامین C در شرکت کنندگان شد. به طور کلی سوپ پخته شده سرشار از ویتامین C نیست زیرا این ویتامین نسبت به حرارت حساس می باشد. همچنین سوپ آماده سبزیجات و سوپ رشته فرنگی با مرغ هر یک حاوی ۵۰ درصد ارزش روزانه ویتامین A و بیش از ۱۰ درصد از ارزش روزانه برای سلنیوم و پتاسیم است.


حس سیری

براساس مقاله منتشر شده در مجله روانشناسی و رفتار در امریکا، برخلاف سایر مایعات سوپ می تواند همانند غذاهای جامد باعث حس سیری در افراد شود. این درحالیست که می توانید از سوپ به عنوان غذای اصلی و بدون نگرانی از احساس گرسنگی بعد از صرف آن استفاده کنید. همچنین در صورت وجود غذا علاوه بر سوپ، غذایی حاوی پروتئین را انتخاب نمایید.


چگالی انرژی پایین

سوپ معمولا چگالی انرژی پایینی دارد، به طوریکه هر گرم از آن حاوی کالری پایینی است. موادغذایی با چگالی انرژی پایین را انتخاب کنید که با میزان کالری کم به ایجاد حس سیری و در نتیجه کاهش وزن به شما کمک کند.


انتخاب سوپ مناسب

سوپ خامه ای حاوی میزان بالایی چربی و کالری است. همچنین براساس مقاله منتشر شده در مجله انجمن پزشکی امریکا، مصرف مرتب سوپ کنسرو شده می تواند باعث افزایش سطح بیس فنل آ (BPA) شود که یک ماده ای شیمیایی بوده و باعث افزایش خطر بیماری قلبی و دیابت خواهد شد. بنابراین توصیه می شود از سوپ های خانگی با مواد اولیه تازه استفاده کنید تا مانع از افزایش BPA و سدیم شود.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز