title
کد خبر: 29598
00
 ۳ نسخه شفابخش برای موهای شما

زیبایی مو و درخشندگی آن یکی از خواسته های انسان برای رسیدن به اعتماد به نفس و احساس زیبایی است،به همین دلیل روش های مختلفی برای دارا بودن موهای شاداب و خوش حالت پیشنهاد می شود،در این مقاله دکتر سلام شما را با ۳ نسخه شفابخش برای مو آشنا می نماید.

به گزارش «بهداشت نیوز»

قطعا تا امروز درباره موادبهداشتی طبیعی و محصولات آرایشی با منشأ گیاهی شنیده‌اید یا از این محصولات استفاده کرده‌اید. محصولاتی که با کمک مواد طبیعی موجود در طبیعت تهیه و تولید می‌شود تا کمترین عوارض و اثر جانبی را روی پوست، مو و شادابی و نشاط افراد داشته باشد. شاید کمتر توجه کرده باشید که ترکیبات اصلی این محصولات که از ترکیب مواد طبیعی، گیاهان، سبزی‌ها، میوه‌ها و مواد معدنی در طبیعت با ترکیب مواد پایه و روغن‌های پایه در لابراتوارها تهیه می‌شود، خود به‌تنهایی می‌تواند تأثیرات قوی، مؤثر و شفابخشی برای نشاط و سلامت پوست و موی ما به‌همراه داشته باشد.


۱) زیبایی پوست و مو با جو

امروزه کاربرد مواد طبیعی و غیرشیمیایی به‌منظور زیباسازی پوست و مو در بسیاری از سالن‌های زیبایی و بهداشتی در جهان رایج شده است. بسیاری از متخصصان زیبایی بر این باورند که مواد شیمیایی و مصنوعی که در برخی از فرآورده‌های بهداشتی پوست و مو وجود دارد، به‌مرورزمان موجب تخریب سلول‌های سطحی پوست و مو شده و در درازمدت اثرات سوء از خود به‌جا خواهد گذاشت. استفاده از ترکیبات جو و دیگر ترکیبات و مشتقاتی که با کمک جوی تازه به‌دست می‌آید، ازجمله پرکاربردترین مواد طبیعی در حفظ سلامت پوست و مو است.


۲) از‌ بین‌ بردن لک‌های صورت با ماسک جو

این روزها استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های آرایشی و بهداشتی با منشأ گیاهی در میان بسیاری از خانم‌ها رواج یافته است. این محصولات که با استفاده از کرم‌های پایه، عصاره و اسانس مواد طبیعی و گیاهان ساخته می‌شود، علاوه‌بر آن که آسیبی به پوست وارد نمی‌کند، می‌تواند تأثیرات درمانی فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشد. در صورت دسترسی به این محصولات بهتر است با جایگزین‌کردن آن‌ها به‌جای محصولات آرایش و بهداشتی شیمیایی، سلامت پوست و موی خود را تضمین کنید. در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از ترکیب آرد خالص جو و مقدار اندکی ماء‌الشعیر بدون افزودنی‌ها ماسکی تهیه کنید و آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این ماسک علاوه‌بر آن که موجب طراوت و نرمی پوست‌تان می‌شود، لک‌های پوست شما را نیز از بین می‌برد.


۳) درخشندگی و شفافیت مو با ماءالشعیر

حتما تابه‌حال برای‌تان پیش‌آمده که در برخی از آرایشگاه‌ها، آرایشگر یا متخصص زیبایی پس از آرایش و پیرایش موی شما، مقداری ماءالشعیر طبیعی روی موهای شما اسپری کند. از دیدگاه این افراد استفاده از ماءالشعیر و اسپری‌کردن آن روی موها موجب درخشندگی و شفافیت موها می‌شود. البته این دیدگاه صحیح است، اما باید توجه داشت که مداومت و استمرار این کار موجب درخشندگی و شفافیت موهای شما می‌شود. برای این منظور می‌توانید هر روز بعد از استحمام و شستن موهای‌تان در حالتی که رطوبت آن‌ها را گرفته‌اید و تنها نم اندکی روی موهای‌تان باقی مانده است، ماءالشعیر طبیعی و بدون مواد افزودنی را روی موهای‌تان اسپری کنید.

منبع/مجله زندگی ایده آل


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز