title
کد خبر: 29887
00
این ۶ شوخی را با آکنه نکنید!

در این مقاله قصد داریم به بررسی اشتباهات بیشتر افراد به‌ویژه جوانان، در مواجهه با آکنه و درمان آن بپردازیم.

به گزارش بهداشت نیوز، طبق آمار به دست آمده، دست کم ۵۰ میلیون ایرانی به آکنه مبتلا هستند؛ بسیاری از این افراد مبتلا در مورد بهترین راه برای درمان آکنه هیچ گونه آگاهی ندارند و بسیاری از اوقات دچار سردرگمی می‌شوند.

این در حالی است که بیماری آکنه اگر به اشتباه درمان شود، مشکلات جدی و بسیاری برای فرد به دنبال خواهد داشت؛ در ادامه، گروه فیتامین به بررسی اشتباهات رایج در درمان بیماری آکنه می‌پردازد، زیرا پرسش بسیاری از افراد و نوجوانان و جوانان در حیطه مشکلات پوستی مربوط به بروز آکنه است؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اشتباه شماره ۱: دنبال‌نکردن درمان آکنه

متأسفانه، پوست بسیار دیر به درمان‌ها پاسخ می‌دهد؛ درست است که بروز آکنه در لحظه رخ می‌دهد؛ اما دوره درمان آن زمان‌بر و طولانی است.

به گفته پزشکان و متخصصان پوست، حداقل زمان درمان مشکلات پوستیِ مربوط به آکنه، بین ۶ تا ۱۲ هفته است.

بسیاری از پزشکان، دارویی را برای بیمار تجویز کرده و می گویند حداقل یک ماه این درمان را دنبال کنید تا ببینیم آیا نتیجه‌ای داشته یا خیر؟ تا در صورت اثرگذاری و بهتر شدن پوست‌تان، درمان را ادامه دهید.

در بعضی از موارد درمانی، ممکن است چند هفته اول احساس ناخوشایندی در پوست خود داشته باشید اما نگران نباشید، با گذشت زمان همه چیز بهبود خواهد یافت.

اشتباه شماره ۲: چندین درمان را به یک‌باره امتحان می‌کنید

بسیاری از مردم وقتی چند روز اول بعد از استفاده از دارو یا محصول مراقبت پوستی، اثر قابل لمسی حس نمی‌کنند، بلافاصله آن دارو را کنار می‌گذارند.

دسته دیگری از مبتلایان به آکنه، وقتی از محصولی رضایت کافی را به دست نمی‌آورند، به سراغ محصولات دیگر می‌روند و چندین محصول را با هم امتحان می‌کنند.گاهی اوقات استفاده از چندین محصول باعث حساس شدن پوست شده و فرد مبتلا به آکنه را دچار چالش های بیشتری می‌کند.

خود درمانی آکنه یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید برای پوست‌تان انجام دهید، زیرا احتمال اینکه پوست‌تان بدتر از قبل شود، خیلی بیشتر از درمان آن است.ضایعات مربوط به آکنه و اسکارهای‌تان به جای اینکه درمان شوند، شاید بعد از خود درمانی، دیگر به صورت همیشگی روی پوست‌تان باقی بمانند.

اشتباه شماره ۳: لایه‌برداری و شستشوی بیش از حد پوست

لایه‌برداری و سایش بیش از حد پوست، نه تنها آکنه را بهتر نمی‌کند، بلکه وضعیت آن را بدتر خواهد کرد؛ این کار فقط باعث افزایش حساسیت پوستی و از بین رفتن لایه حفاظتی پوست خواهد شد.

بهتر است صورت خود را به صورت روزانه با شوینده‌ای با pH خنثی بشویید؛ شستشوی صورت با آب کافی را نیز فراموش نکنید.

متأسفانه بسیاری از مردم تصور می‌کنند که «آکنه در نتیجه کثیف بودن صورت اتفاق می‌افتد»، به همین خاطر صورت‌شان را بارها و بارها می‌شویند؛ باید به این دسته از افراد بگوییم، اگر آکنه در نتیجه کثیفی اتفاق می‌افتاد، پس چرا صورت جوش بزند؟ کف پای‌تان باید جوش می‌زد!

اشتباه شماره ۴: انتخاب محصولات اشتباه برای آکنه پوستی

شوینده‌های قوی، صابون‌های قلیایی و محصولات حاوی الکل ممکن است باعث شدت گرفتن و بدتر شدن آکنه شود.

طبق گفته پزشکان و متخصصان پوست، مبتلایان به آکنه بهتر است در هنگام خرید محصولات پوستی، مراقب محصولاتی که خریداری می‌کنند باشند.دقت داشته باشید که باید روی محصولات، حتماً عبارت «فاقد چربی» و «مخصوص پوست‌های چرب» درج شده باشد؛ در غیر این‌صورت ممکن است منافذ پوست‌تان را ببندید و آکنه بدتر از قبل شود.

بعضی از ضد آفتاب‌ها و لوازم آرایشی حاوی موادی مثل ایزوپروپیل پالمیتات، ایزوپروپیل میرستات، باتیل استرات و کره کاکائو  باعث گرفتگی منافذ پوستی شده و در نتیجه باعث جوش‌زدن بیشتر فرد مبتلا به آکنه می‌شود.

اشتباه شماره ۵: دست زدن به جوش‌ها

اگر شما هم اهل دست‌کاری جوش‌ها هستید، بهتر است دست نگهدارید؛ زیرا این کارها به ضررتان تمام خواهد شد؛ با دست‌کاری، فقط بهبود جوش‌ها را به تعویق خواهید انداخت.متأسفانه افراد مبتلا به آکنه مدام جلوی آینه می‌روند و خودشان را بدون جوش تصور می‌کنند؛ همین باعث می‌شود تا جوش‌های‌شان را کنده و موجب بدتر شدن جوش‌ها شوند.

اشتباه شماره ۶: وقفه طولانی برای مراجعه به متخصص پوست

آیا تماس گرفتن با پزشک متخصص پوست و گرفتن وقت برای مشاوره پوستی، کار دشواری است یا نیاز به اعتماد بنفس بالایی دارد؟ حتماً باید جوش‌های‌تان شما را کلافه کند که به سراغ پزشک متخصص بروید؟

اگر به خاطر عوارض داروهای احتمالی به سراغ پزشک پوست نمی روید، کاملاً اشتباه می‌کنید؛ خوشبختانه پزشک‌های پوست، شیوه‌های درمانی بسیار زیادی در اختیار دارند، می‌توانید شیوه درمانی‌تان را از بین روش‌های متنوع موجود انتخاب کنید؛ پزشک، نوع آکنه شما را تشخیص داده و با توجه به آن برای‌تان نسخه تجویز خواهد کرد.

اکنون، با آگاهی از این اشتباهات رایج، همین امروز برای درمان و بهبود آکنه و دستیابی به نشاط و سلامتی پوست خود اقدام کنید؛ همچنین پس از خواندن این مقاله نظرات و پیشنهادات خود را برای سایت ما بنویسید

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز