title
کد خبر: 30120
00
کدام داروها حساسیت به نور خورشید را افزایش می دهند؟

به خوبی مشخص است که قرار گیری طولانی مدت در معرض نور خورشید پوست شما را به خطر می اندازد. یک کارشناس داروسازی هشدار می دهد، هنگامی که بعضی از داروهای تجویزی را مصرف میکنید، محدودیت قرار گیری در آفتاب بسیار اهمیت پیدا میکند.

به گزارش بهداشت نیوز، به خوبی مشخص است که قرار گیری طولانی مدت در معرض نور خورشید پوست شما را به خطر می اندازد. یک کارشناس داروسازی هشدار می دهد، هنگامی که بعضی از داروهای تجویزی را مصرف میکنید، محدودیت قرار گیری در آفتاب بسیار اهمیت پیدا میکند.

هنگام مصرف دارو، برای بررسی اینکه آیا قرار گرفتن در معرض آفتاب مشکل ساز است یا خیر، با داروساز مشورت کنید.

حساسیت به نور ناشی از داروها، مشابه آفتاب سوختگی شدید است. این مسئله باعث درد شدید، تاول زدن و پوسته پوسته شدن پوست میشود. سزار مونز، مدیر کل داروخانه در خدمات مراقبت های ویژه در سیستم بهداشتی هریس در منطقه هوستون، گفت: افرادی که بعضی از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر هستند.

حتی بعضی از داروهای بدون نسخه می توانند باعث حساسیت به نور شوند، بنابراین حتما برچسب هر داروی مصرفی را بخوانید. بنیاد سرطان پوست هشدار می دهد که داروهای ضد درد – مانند ایبوپروفن (آدویل، موترین) و ناپروکسن (Aleve) – می توانند حساسیت به نور ایجاد کنند.

میزان واکنش پوست به عوامل متعددی نظیر قدرت دارو و میزان قرار گیری در معرض نور خورشید بستگی دارد. واکنش های پوستی می تواند در عرض چند دقیقه یا ۷۲ ساعت پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شوند.

داروسازان به طور معمول به بیماران در مورد خطر قرار گیری در معرض نور خورشید هنگام مصرف برخی از داروها هشدار می دهند.

مونوز در نشست خبری سیستم بهداشت هریس گفت: “این یک شیوه استاندارد است، اما گاهی اوقات ممکن است بیماران فراموش کنند یا ممکن است در طول مشاوره روی نگرانی های دیگر مربوط به داروها، تمرکز کنند.” “به همین دلیل مهم است که تمام دستورالعمل های پزشکی و برچسب ها را بخوانید و به صحبت های مراقبان خود گوش دهید”.

بیماران در صورت بروز واکنش های پوستی، باید مصرف آنتی بیوتیک ها را قطع کنند و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرند. مونز توصیه می کند، اما بیمارانی که داروهای ضد افسردگی مصرف میکنند و واکنش های پوستی دارند باید مصرف دارو را ادامه دهند و با پزشک خود تماس بگیرند.

علاوه بر این، بیمارانی که از داروهای حساس به نور استفاده می کنند باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، بویژه بین ساعات ۱۰ صبح تا ۳ عصر خودداری کنند؛ در هنگام خروج از منزل، از لباس های محافظ آفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنند و به صورت روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۱۵ استفاده کنند.

اگر واکنش داشتید، از داروهای موضعی مانند پماد های مخصوص، داروهای ضد خارش و داروهای کورتیزون مانند برای از بین بردن درد و ناراحتی پوست استفاده کنید. مونوز گفت: اگر واکنش شدید یا بدتر شد، با پزشک تماس بگیرید یا به اورژانس بروید.

 

منبع: راستینه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز