title
کد خبر: 30312
00
با انجام این کار پوست خود را شگفت زده کنید

ماساژ پوست صورت، شاید ابتدا ترسناک و گیج‌کننده باشد؛ اما زمانی‌که به درستی انجام شود، فوق‌العاده موثر و مفید خواهد بود؛ برای مثال بسیاری از افرادی که از پف صورت رنج می برند، به طور قطع نمی‌دانند که علت اصلی این پف صورت، مصرف بیش از حد نمک خوراکی است.

به گزارش بهداشت نیوز، ماساژ پوست صورت، شاید ابتدا ترسناک و گیج‌کننده باشد؛ اما زمانی‌که به درستی انجام شود، فوق‌العاده موثر و مفید خواهد بود؛ برای مثال بسیاری از افرادی که از پف صورت رنج می برند، به طور قطع نمی‌دانند که علت اصلی این پف صورت، مصرف بیش از حد نمک خوراکی است.

التهاب بینی و گونه‌ها، پف‌آلودگی و سیاهی دور چشم و تورم سایر نقاط بدن، همگی نشان‌دهنده احتباس آب و مواد زائد در بافت‌های نرم بدن است؛ متهم ردیف اولِ آن هم سدیمی است که در سفره میل می‌‎‌کنید!

بسیاری از مردم، اطلاعات زیادی در مورد ماساژ صورت و تاثیر آن بر پوست ندارند و فقط می‌دانند که ماساژ صورت، برای چهره‌شان خوب است؛ اما برای هر چیز، تکنیک‌های خاصی وجود دارد تا اثربخشی بهتر و سریعتری داشته باشد.

آیا می‌دانید روزانه از چند عضله صورتمان استفاده می کنیم؟ اکثریت قریب به اتفاق ما، اطلاع زیادی از ماساژ حرفه‌ ای نداریم و بیشتر داخل استخر و سالن‌ های مرتبط، ماساژ گرفته ایم؛ ماساژ تأثیر زیادی بر روی عضلات صورت داشته و باعث فرم‌گیری چهره تان خواهد شد.

اگر حقیقت را بشنوید شوکه خواهید شد؛ ما فقط هنگامی که با درد روبه رو شویم، به سراغ ماساژ می‌رویم؛ به همین خاطر است که کمتر، صورتمان را ماساژ می دهیم؛ زیرا کمتر پیش می آید که دردی را در صورتمان احساس کنیم.

ماساژ صورت چه فوایدی دارد؟

حال می‌خواهیم به توصیف فواید ماساژ صورت بپردازیم؛ ساده ترین نوع ماساژ (حتی به صورت غیرحرفه ای) باعث افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت های پوست صورت می شود.

اگر همین ماساژ به صورت طولانی مدت ادامه داشته باشد، موجب کلاژن سازی پوست نیز خواهد شد و زیبایی و جوانی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بسیاری از مراکز تخصصی ماساژ، ابتدا صورت را ماساژ می دهند تا به قول معروف پوست صورت بیدار شده و آماده پذیرش و جذب کرم ها و محصولات مراقبت پوستی شود.

پوست صورتمان را با ماساژ بیدار کنیم

پوست صورت، بیش از دیگر اعضا و قسمت های بدن، در معرض دید بوده و تأثیر به سزایی در زیبایی هر فرد دارد.

متأسفانه همین قسمت مهم بدن، تنبل‌ترین عضو نیز هست؛ به خاطر همین است که می‌گوییم ماساژ صورت باعث افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی خواهد شد؛ به نظرتان جالب نیست؟پس نسبت به تنبل بودن پوست صورت تان بی تفاوت نباشید و همین امروز با انجام ماساژ، پوست خود را بیدار کنید.

تاثیر ماساژ صورت در درازمدت

حال اگر در دراز مدت از ماساژ صورت استفاده کنیم، چه اتفاقی برای پوستمان خواهد افتاد؟ ماساژ صورت باعث سرعت بخشیدن به جریان خون در بدن شده و در نتیجه، پوست صورت تمایل بیشتری به درمان و ترمیم مشکلات خود خواهد داشت؛ بهتر است زمان کوتاهی از روز را به ماساژ صورت خود اختصاص دهید تا صورتی بی‌عیب و نقص داشته باشید.

در کنار تمامی این فواید، ماساژ صورت درمان قطعی پف صورت نیز هست؛ ماساژ باعث می شود تا آب حبس شده در زیر پوست، آزاد شده و صورت تان زیباتر و طبیعی‌تر به نظر برسد.

با یک تیر دو نشان بزنید

ماساژ در کنار باز کردن منافذ پوستی و خارج کردن آب اضافی محبوس شده زیر پوست، برای آلرژی نیز مفید است؛ بسیاری از افرادی که از گرفتگی بینی و مشکلات تنفسی در حین فصول آلرژی زا رنج می برند؛ می توانند با کمک ماساژ صورت، از گرفتگی بینی نیز خلاص شوند.

تکنیک‌های موثر ماساژ صورت

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که امکان رفتن به مرکز تخصصی ماساژ را ندارید و تصمیم گرفته‌اید خودتان در منزل، صورت تان را ماساژ دهید؛ بهتر است با تکنیک های این کار آشنا شوید و سپس اقدام کنید:

  • سعی کنید در حین انجام ماساژ، از حرکات کششی گردن و چانه استفاده کنید؛ به این صورت که سرتان را به سمت بالا برده تا پوست چانه و گردن تان کشیده شود؛ سپس پوست گردن را ماساژ دهید.
  •  
  • پوست را به صورت دایره‌وار ماساژ دهید و برای این کار بیشتر، از کف دست کمک بگیرید، این  عمل به برطرف شدن چین و چروک و خط های پوستی کمک فراوانی می کند.
  •  
  • همه نقاط صورت، از پیشانی گرفته تا گونه‌ها و گردن را ماساژ دهید.
  •  
  • ماساژ نقطه فشار (شیاتسو) برای بهبود کسانی که از سردرد یا مشکلات سینوسی رنج می برند، فوق‌العاده موثر است.
  •  
  • با انگشت حلقه، بالای ابروها را فشار داده و به سمت خارج ابروها بکشید؛ هرنقطه را ۵ تا ۱۰ ثانیه فشار دهید؛ سپس زیر چشم‌ها را به سمت بیرون چشم، به آرامی ماساژ داده و تا پشت گوش ها ادامه دهید.
  • در هر بار ماساژ، ۳ تا ۴ بار این حرکت را تکرار کنید.
  •  

نکته مهم: به گفته متخصصان پوست و ماساژ، در هفته حداقل سه بار باید پوست صورت تان را ماساژ دهید تا به نتیجه مطلوبی دست یابید.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز