title
کد خبر: 30314
00
با این ورزش انرژی خود را فول کنید

ورزش یوگا سال‌ها است که با هدف دستیابی به سلامت جسمی و ذهنی وارد حیطه ورزش شده است؛ همان طور که می دانید، استرس می‌ تواند کل بدن ‌تان را بر هم بزند؛ ماهیچه‌‌های‌ تان سفت شده، ضربان قلب ‌تان بالا رفته و معده‌تان شروع به درد و اذیت کردن می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، ورزش یوگا سال‌ها است که با هدف دستیابی به سلامت جسمی و ذهنی وارد حیطه ورزش شده است؛ همان طور که می دانید، استرس می‌ تواند کل بدن ‌تان را بر هم بزند؛ ماهیچه‌‌های‌ تان سفت شده، ضربان قلب ‌تان بالا رفته و معده‌تان شروع به درد و اذیت کردن می‌کند.

تاثیر شگفت‌انگیز یوگا

سال های زیادی است که در سرتاسر دنیا، تمرینات یوگا با هدف سلامت ذهنی و بدنی انجام می شود؛ یوگا یک تمرین باستانی است که ریشه آن به هزاران سال پیش در هندوستان برمی‌ گردد.

انجام ورزش یوگا می تواند با بالا بردن سطح انرژی افراد، انرژی منفی را از ذهن بگیرد و روح و جسم را آرام کند.این ورزش، مجموعه ای از تمرین هاست که برای کمک به دستیابی به یک چشم انداز مثبت در زندگی و به دست آوردن حس آرامش همیشگی طراحی شده است.

از فواید فوق‌العاده یوگا می توان به افزایش تعادل، انعطاف‌پذیری، قدرت بدنی و کاهش سطح کلسترل اشاره نمود، البته مهم‌تر از همه، سلامت قلب است؛ یوگا بیشترین فایده را بر روی سلامت قلب دارد.

اگر بازهم بخواهید در مورد ورزش موثر یوگا بدانید، خاصیت انرژی بخشی این ورزش است؛ که غیرقابل انکار است؛ اگر صبح دیر هنگام بیدار شده اید و فرصت نکرده اید قهوه یا چای بنوشید، یا نتوانستید به هنگام ظهر، خواب کافی داشته باشید؛ حرکات یوگا می تواند جایگزین خوبی برای بازیابی سطح انرژی تان باشد.

اگر به دنبال ورزشی هستید که بدون تجهیزات و با کمترین امکاناتی بتوان انجام داد و در عین حال با انجام این تمرینات بدنی، انرژی تان نیز افزایش یابد، پس باید بیشتر در مورد ورزش یوگا و وضعیت‌های آن اطلاع به دست آورید.

اگر روز خود را بدون کافئین صبحگاهی یا خواب عصر شروع کرده اید و انرژی ندارید، ما این پنج حرکت یوگا را برای افزایش انرژی پیشنهاد می‌کنیم!

با حرکات موثر یوگا انرژی‌ خود را افزایش دهید

حرکت شتر

در این حرکت، باید کاملاً کمرتان را به داخل خم کنید، که انجام آن باعث کشش بالاتنه خواهد شد؛ شاید برای‌تان این پرسش پیش بیاید که چگونه چنین حرکتی می تواند سطح انرژی من را افزایش دهد؟

پاسخ این است که، زمانی که بالاتنه تان را می کشید، دیافراگم باز شده و تنفس بهتری خواهید داشت؛ همین تنفس عمقی و اثر بخش‌تر سطح انرژی را افزایش می دهد.

این حرکت، در کنار خاصیت انرژی بخشی خود باعث کاهش درد کمر و گردن شده و به هضم غذا نیز کمک بسیاری خواهد کرد.

حرکت مار کبری

برای انجام این حرکت، ابتدا بر روی شکم دراز کشیده و درحالی که کف دست های‌تان را روی زمین قرارداده اید، شانه ها و قفسه سینه‌تان را کاملا به سمت بالا بکشید.

اصل این حرکت، کشش ستون فقرات است؛ سعی کنید تا حد امکان سینه‌تان را در حالت کشیده نگه دارید، تا مجاری تنفسی‌تان باز شود؛ دو تا شش بار نفس عمیق بکشید تا جریان انرژی را در بدن‌تان احساس کنید.

حرکت سگ سر پایین

همانند بسیاری از حرکات مختلف یوگا، ابتدا به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید تا فرم بدنی تان بر روی زمین، مثلی را تشکیل دهد.

این حرکت باعث کشش تمامی بدن شده و جریان خون را در تمامی بخش های بدن تسریع خواهد کرد؛ همین سرعت بیشتر جریان خون، علت اصلی احساس انرژی بیشتر خواهد بود.

حرکت خم کردن ستون فقرات

سادگی این حرکت، همراه با کشش جزیی که دارد، باعث افزایش آرامش بدن و در نتیجه تنفس عمیق تر می شود؛ انجام این حرکت نه تنها باعث کشش ستون فقرات شده، بلکه راه مناسبی برای رها سازی عضلات قفسه سینه بوده و انرژی فرد را افزایش می دهد.

حرکت Ego Eradicator

برای اجرای این حرکت، در حالت استراحت و بدون هیچ کششی، روی زمین بنشینید، دستهای تان را به بیرون کشیده و به صورت دایره وار به سمت بالا و پایین بچرخانید.

این حرکت باعث کشش بالاتنه و رهاسازی عضلات دست ها و شانه خواهد شد؛ در نتیجه راحت تر نفس می کشید و بعد از چند بار تکرار این حالت بدنی، افزایش چشمگیری در سطح انرژی تان احساس خواهید کرد.

احتیاط کنید

اگر احساس کردید قند خون تان پایین آمده یا اینکه بالا رفته است و دست های تان یخ کرده، حرکات را آرام تر و با فشار کمتری انجام دهید.

در حین انجام حرکات نیز دقت داشته باشید که برای مدت طولانی نفس تان را حبس نکنید؛ به هیچ وجه منظورمان از تنفس عمیق، فشار آوردن به خودتان نیست.

اگر باردارید و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتماً پیش از انجام این حرکات، با پزشک متخصص خود مشورت کنید؛ پزشک می تواند با توجه به وضعیت بدنی شما نوع و سطح تمرینات یوگا را به طور مناسب انتخاب کند.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز