title
کد خبر: 30727
00
این بانوان مراقب افزایش وزن خود باشند

کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: نیمی از بانوان باردار بیش از اندازه استاندارد افزایش وزن بارداری، وزن اضافه می کنند که سبب می شود در ادامه زندگی بیشتر در معرض خطر بیماری های مزمن باشند.

مطالعات نشان می دهد که افزایش وزن بیش از اندازه در دوران بارداری، سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای مادر و نوزاد می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: نیمی از بانوان باردار بیش از اندازه استاندارد افزایش وزن بارداری، وزن اضافه می کنند که سبب می شود در ادامه زندگی بیشتر در معرض خطر بیماری های مزمن باشند.

"فاطمه صادقی" ادامه داد: افزایش وزن بیش از اندازه مادر، سبب تولد نوزاد با وزن بالا می شود و نوزادانی که با وزن های بالاتری متولد می شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی و چاقی در سنین بزرگسالی هستند.

او اضافه کرد: افزایش وزن بیش از اندازه، سبب می شود که احتمال زایمان به روش سزارین افزایش یابد.

این کارشناس ارشد تغذیه، افزود: مشاهده شده که بسیاری از بانوان پیش از بارداری دچار اضافه وزن و چاقی هستند و با این اضافه وزن وارد دوره بارداری می شوند؛ اما کاهش وزن در دوران بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود، حتی اگر مادر باردار دچار چاقی و یا اضافه وزن باشد، ضروری است که بانوان پیش از اقدام و برنامه ریزی برای بارداری نسبت به اصلاح وزن خود اقدام نمایند.

صادقی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود این است که 75 درصد زنان پس از زایمان به وزن پیش از بارداری بازنمی گردند و همین امر زمینه ساز ابتلای آنان به چاقی و اضافه وزن می شود.

او در پایان یادآور شد: بهترین راهکار برای مقابله با این معضل این است که  بانوان پیش از بارداری اقدام به تغییر شیوه زندگی خود کرده و در راستای حفظ وزن سالم و ارتقای سلامت خود تلاش کنند؛ توصیه می شود که پیش از اقدام به بارداری تغذیه سالم و فعالیت فیزیکی مناسب داشته باشند و این عادت ها را در مدت بارداری و پس از آن نیز ادامه دهند، زیرا وضعیت تغذیه و سلامت مادر نه تنها بر سلامت او، بلکه بر روی سلامت نوزاد و همچنین ابتلای نوزاد به بیماری های مزمن دوره بلوغ و بزرگسالی نیز اثر می گذارد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز