title
کد خبر: 30763
00
آیا نانو واکسن ضدآنفولانزا تا سال 2019 به بازار عرضه می‌شود؟

شرکت نواواکس (Novavax) نتایج مثبت آزمون پیش‌بالینی نانوواکسن ضدآنفولانزای خود را منتشر کرد. با انتشار این نتایج قیمت سهام شرکت نواواکس افزایش یافت. اگر آزمون‌های بعدی نیز موفقیت‌آمیز باشد، تا سال 2019 نانوواکسن ضدآنفولانزا به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش بهداشت نیوز، شرکت نواواکس (Novavax) نتایج مثبت آزمون پیش‌بالینی نانوواکسن ضدآنفولانزای خود را منتشر کرد. با انتشار این نتایج قیمت سهام شرکت نواواکس افزایش یافت. اگر آزمون‌های بعدی نیز موفقیت‌آمیز باشد، تا سال 2019 نانوواکسن ضدآنفولانزا به بازار عرضه خواهد شد.

ارائه نتایج پیش‌بالینی نانوواکسن شرکت نواواکس (Novavax) موجب شد تا سهام این شرکت با افزایش قیمت مواجه شود. این شرکت از نانوذرات برای ساخت واکسن آنفولانزا استفاده کرده است.


نانوفلو نام واکسن آنفولانزای حاوی نانوذرات این شرکت است که اخیراً برای آزمون‌های پیش‌بالینی مورد استفاده قرار گرفته و نتایج مثبتی نیز به دست آمده است. این نتایج نشان می‌دهد که نانوفلو می‌تواند مانع گسترش آنفولانزای فصلی شود.
مسئولان این شرکت معتقداند که اگر آزمون‌های بالینی این نانوواکسن با موفقیت به پایان برسد، این واکسن با قیمت مناسب وارد بازار می‌شود و موقعیت مناسبی پیدا خواهد کرد. همچنین این واکسن دارای قابلیت انطباق‌پذیری با داروهای دیگر بوده و می‌تواند برای توسعه دیگر داروها نیز به کار گرفته شود. بنابراین می‌توان گفت که موفقیت تجاری این فناوری تنها محصور به واکسن آنفولانزا نیست، بلکه و پیامدهای تجاری در بخش‌های دیگر را نیز به همراه دارد.
براساس اظهارات مسئولان این شرکت، این محصول 10 برابر اثربخش‌تر بوده و فرآیند مورد استفاده برای تولید آن منجر به خلوص 95 درصدی می‌شود. بنابراین تولید این واکسن نسبت به دیگر واکسن‌های آنفولانزا قیمت پایین‌تری داشته و صرفه اقتصادی به همراه دارد.
فاز اول و دوم آزمون بالینی این نانوواکسن به زودی انجام می‌شود و احتمالاً این نانوواکسن روی 330 نفر مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این شرکت انتظار دارد تا داده‌های ایمنی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به دست آید. درصورت موفقیت‌آمیز بودن فاز اول، این شرکت قصد دارد فاز دوم را در سه ماهه اول سال 2018 انجام دهد. پیش‌بینی می‌شود که این واکسن درصورت موفقیت در تمام مراحل، بتواند در سال 2019 یا 2020 به بازار عرضه شود.
این شرکت پیش‌بینی می‌کند که این واکسن در سال 2022، 375 میلیون دلار فروش داشته باشد که این رقم، 10 درصد از سهم کل بازار است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز