title
کد خبر: 30840
00
 واکنش وزارت بهداشت درباره سلامت محصولات تراریخته بازار ایران

سخنگوى وزارت بهداشت با اشاره به محصولات تراریخته در ایران گفت:این محصولات تاییدیه هاى لازم را اخذ کرده اند و مشکلى ندارند.

به گزارش «بهداشت نیوز» ایرج حریرچى، سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى که امروز صبح در وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به دستاوردهاى طرح تحول سلامت گفت: در سال ٩١ مردم بیش از ٥٤ درصد هزینه هاى سلامت را از جیب پرداخت کردند و در سال ٩٤ این میزان به ٣٨.١ درصد رسید.

وی افزود: این کاهش ١٦.٧ درصدى باعث شد در سال ٩٤ مردم ١٧ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کمتر هزینه کنند، در سال حدود ٤١ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت مى شود و با اجراى طرح تحول سلامت حدود ١٧ هزار میلیارد تومان از پرداختى مردم در حوزه سلامت جلوگیرى شد، این میزان حدود ٤٠ درصد یارانه نقدى است که در جیب مردم ذخیره شد.
حریرچی عنوان کرد:  ١١ میلیون نفر در طرح تحول سلامت بیمه شدند و با این وجود وزیر رفاه یک ماه پیش اعلام کردند که ٧ درصد مردم بیمه نیستند که بیشتر به دلیل مشکل کارت ملى و شناسنامه، شرایط خاص جغرافیایى، کم اطلاعى، عدم نیاز و غیره است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه پوشش بیش از ٩٠ درصدى بیمه، آمار بسیار خوبى است، گفت:  مى توان ادعا کرد که هیچ ایرانى نیست که به مراکر درمانی مراجعه نکند و تحت پوشش بیمه قرار نگیرد، در حال حاضر درصد پوشش بیمه در روستاها ٩٧.٦ درصد و در شهر ٩١.٧ درصد است.

وی افزود: در بیمه هاى تکمیلى پوشش ٢٠.٤ درصدى داریم، این نشان مى دهد که در زمینه بیمه تکمیلى تفاوت قابل توجهى بین مردم وجود دارد و با توجه به جمعیت تحت پوشش بیمه هاى پایه در سال ٩٥، تعداد ٨١ میلیون و١٥٠ هزار دفترچه بیمه دست مردم است و ٦ الى ٧ میلیون این میزان همپوشانى دارد و از این میزان بیش از ٣٨ میلیون بیمه سلامت دارند، بیش از ٣٦ میلیون بیمه تامین اجتماعى هستند، یک میلیون  کمیته امداد و ٤ میلیون و هشتصد هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه نیروهاى مسلح هستند.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که قبل از طرح تحول بین افراد ثروتمند و فقیر، اختلاف زیادى از لحاظ پوشش بیمه پایه بود.

پادرمیانی پیشکسوتان جامعه بیهوشی برای حل مشکلات

سخنگوى وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات جامعه بیهوشى و نامه روز گذشته مبنى بر ارائه خدمات بیهوشى در ساعات موظف طبق مصوبه گفت:تفاهمى که با همکاران شده، این تصور را به وجود نمى آورد که پزشکى همکارى نکند.

وی افزود : با توجه به توضیحات و نظرات کارشناسى و محدودیت هاى مالى، امیدواریم بزرگان رشته هاى مختلف مشکلات را حل کنند و هیچ پزشکى، بیماران را به خاطر مسائل مالى از خدمات پزشکى محروم نمى کند.

استفاده از یک مهر برای دو پزشک تخلف است

حریرچى درباره استفاده دو پزشک خاص از یک شماره نظام پزشکى در حوزه پوست و مو و توجه بازرسان به این موضوع ها گفت: اگر متوجه شویم کسى با مهر دیگرى کار مى کند، هم وزارت بهداشت و هم نظام پزشکى برخورد قانونى لازم را انجام مى دهد.

وی افزود: بازرسى هاى دوره اى را هم وزارت بهداشت و هم نظام پزشکى انجام می دهد و اگر طى بازرسى یا شکایت ها اطلاعاتى را به دست بیاوریم، برخورد لازم انجام مى شود.

سلامت محصولات تراریخته بازار مورد تایید است

ایرج حریرچى، سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى درباره محصولات تراریخته موجود در بازار گفت:محصولات تراریخته به ما معرفى مى شود و ما همه را بررسى مى کنیم، مبدا محصولات تراریخته بررسى و حتى محصولات قاچاق نیز از سطح بازار نمونه گیرى مى شود.

وی افزود: محصولات تراریخته که در بازار وجود دارد، تاییدیه هاى لازم را اخذ کرده اند و مشکلى ندارند.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز