title
کد خبر: 30875
00
 ارائه خدمت به داروخانه‌ها در طرح تحول سلامت مغفول مانده است

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به مشکلات صنعت دارو ناشی از بدهی بیمه ها، از مغفول ماندن ارائه خدمت به داروخانه‌ها در طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش «بهداشت نیوز» محمدرضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران اظهار کرد: بر اثر پرداخت نشدن بدهی بیمه ها به داروخانه ها و بیمارستان های کل کشور این مراکز توان پرداخت بدهی خود به شرکت های پخش دارو را ندارند و در نتیجه مشکلات زیادی گریبانگیر آنها خواهد شد.

وی افزود: داروخانه های بسیاری درحال ورشکستگی هستند و به همین علت فعالیت داروخانه ها کم تر و خدمت رسانی آنها به بیماران محدود شده است.

دری با اشاره به اینکه تولید و توزیع، همچنین عرضه خدمات درمانی که در داروخانه ها انجام می شود مانند یک زنجیره به یکدیگر وابسته است، عنوان کرد: ضعف در گردش نقدینگی باعث بروز مشکلاتی اساسی در صنعت دارو شده است.

دبیر انجمن داروسازان تهران بیان کرد: به علت تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمانی بسیاری از بیماری ها فشار فزاینده مالی به بیمه ها وارد شده است که متاسفانه مسئولان برای جبران هزینه ها نتوانسته اند به راه حل اساسی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر هدف گذاری خوبی درحوزه دارویی انجام نشده است، گفت: اگرچه طرح تحول سلامت خدمات خوبی به مردم و بیماران ارائه کرده است اما ارائه خدمت به داروخانه ها در این مدت دچار مشکل شده و به واسطه تعریف نشدن بودجه کافی برای شرکت های بیمه گر سبب شده تا بیمه ها بدهی خود را در حدود 9 ماه به داروخانه ها پرداخت نکنند و داروخانه های بخش دولتی و خصوصی نتوانند بدهی شرکت های پخش دارو را بدهند.

 دری با بیان اینکه صنعت دارویی وعرضه دارو وخدمت رسانی به بیماران وضع خوبی ندارد، افزود: برخی از مسائل باید در بخش تخصصی گروه پزشکی تعریف می شد تا دچار نیروی مازاد نشویم اما این گونه موضوعات سبب شده تا فارغ التحصیلان جوان دچار نگرانی هایی شوند.

وی یادآور شد: اگر دولت به تعهدات خودش عمل کند؛ داروخانه ها و بیمارستان های سراسر کشور باید بتوانند به اندازه کافی نیروی داروساز بگیرند و نیروی مازاد رشته داروسازی به عنوان بازوی درمان تعریف شود و از وزیر محترم بهداشت نیز خواستاریم تا تعریف ویژه ای از رشته داروسازی تبیین کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز