title
کد خبر: 30927
00
 ارائه خدمات دندانپزشکی برای 7 میلیون دانش‌آموز

معاون سابق بهداشت وزیر بهداشت گفت: در چهارسال گذشته برای 7 میلیون دانش‌آموز خدمات دهان و دندان ارائه شد و همچنین هزار و 300 دندانپزشک برای معاینه بیماری‌های دهان ودندان روستائیان به مناطق محروم اعزام شدند.

به گزارش بهداشت نیوز، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در همایش کارگزاران نظام سلامت اظهار داشت: خدمت‌گزاری در عرصه سلامت افرادی را می‌طلبد که از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند و کسانی که جامه خدمت در این حوزه را بر تن می‌کنند باید از ویژگی‌هایی نظیر خیرخواهی، سعه‌صدر، راستگویی و ... برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: شناخت جامع نظام سلامت و احاطه بر مدل‌های موفق کشورهای دیگر و همچنین آموزش مستمر و ارتقاء مبتنی بر شواهد از دیگر خصوصیات فعالان در عرصه نظام سلامت است.

حریرچی با اشاره به اتفاقات رخ داده در نظام سلامت در طی 4 سال گذشته توضیح داد: هر آن که در سال‌های گذشته در خصوص سلامت مردم اتفاق افتاد حاصل افرادی است که عمر خود را صرف خدمت‌رسانی به مردم کردند. 

وی تصریح کرد: اجرای طرح تحول سلامت مرهون تلاش‌های تمام خدمت‌گزاران این عرصه از قبیل بهورزان، پرستاران و سایر گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی است که به دلیل نوع و حجم فعالیت‌هایشان دعای خیر مردم همیشه پشت سرشان خواهد بود. 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: انسان‌هایی که امروز مسئولیت‌شان تغییر می‌کند همیشه مدال خادمی ملت بر سینه‌شان باقی خواهد ماند و کسانی که در این دوره این مسئولیت‌های پرفراز و نشیب را بر عهده می‌گیرند باید با هماهنگی مجلس و سایر نهادهای صنفی موفقیت‌های خوبی را در زمینه سلامت مردم رقم بزنند.

در ادامه این همایش علی‌اکبر سیاری معاون سابق وزارت بهداشت گفت: زمانی که بنده کار را شروع کردم از خداوند 3 تقاضا داشتم. اول اینکه از این کار پشیمان نشوم. دوم اینکه دغدغه‌ای جز انجام این کار نداشته باشم و در آخر خدماتی که به مردم ارائه می‌شود منجر به افزایش سلامت مردم و پیشگیری از مرگ و میرها باشد. 

وی افزود: ما با 15 برنامه و 10 پروژه پشتیبان فعالیت خود را ادامه دادیم و همچنین 9 هزار و 356 پروژه عمرانی را در حیطه کاری خود داشتیم که خوشبختانه بخش عمده‌آی از آنها به بهره‌برداری رسیده است. 

وی ادامه داد: 20 هزار واحد با هزار میلیارد تومان اعتبار تعمیر و تجهیز شد و 3 هزار میلیارد تومان هزینه دیگر صرف کارهای عمرانی گردید که این موضوع نشان می‌دهد دولت برای سلامت مردم اهمیت قائل بوده است.

معاون بهداشتی سابق وزیر بهداشت، گفت: 72 میلیون پرونده سلامت برای مردم تشکیل شده و همچنین 33 میلیون خدمات الکترونیکی ارائه گردیده است.

وی گفت: در پی این مدت شبکه بهداشت شهری باز طراحی شد و همچنین از 20 هزار نیرو از بخش خصوصی برای خدمت رسانی به مردم استفاده کردیم که این امر با هدف تحقق رسیدن به دولت کودچک و چابک محقق شد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر عامل 76 درصد از مرگ و میرهای افراد کشور است، گفت: انشاالله برای 90 درصد جمعیت 30 تا 70 سال برنامه ایراپن که در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است، اجرا خواهد شد و تا سال 2025 نود درصد مرگ و میرها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: در این مدت برای 7 میلیون دانش‌آموز خدمات دهان و دندان ارائه شد و همچنین هزار و 300 دندانپزشک برای معاینه بیماری‌های دهان ودندان روستائیان به این مناطق اعزام شدند.

 

منبع: فارس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز