title
کد خبر: 31090
00
بهترین وارزان ترین راه برای پیشگیری از هپاتیت

استاد دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا گفت: داروهای موجود برای درمان بیماری هپاتیت بسیار موثر هستند و تنها مشکل در زمینه درمان بیماران، شناسایی آنان است که با انجام آزمایش میسر می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دانشگاه علوم پزشکی ایران از چهارشنبه تا جمعه (15 تا 17 شهریورماه) میزبان متخصصان داخلی، کبد، گوارش و هپاتولوژی از سراسر ایران و جهان است که برای شرکت در هفتمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران در سالن رازی این دانشگاه گردهم آمده اند.

جیهان یوردایدن/Cihan Yurdaydin متخصص داخلی، فوق تخصص گوارش و استاد دانشگاه آنکارا که برای سومین بار در کنگره بین المللی هپاتیت تهران شرکت کرده است، در مورد تلاش های ایران برای کاهش میزان ابتلا به هپاتیت های B و C به خبرنگار علمی ایرنا گفت: برای درمان هپاتیت C در ترکیه مانند ایران سه نوع دارو وجود دارد و حمایت های مناسبی از بیماران می شود؛ تنها مشکل این است که در مورد هپاتیت B نمی دانیم دقیقا چه افرادی به این بیماری مبتلا هستند تا آنان را درمان کنیم.


رییس موسسه هپاتولوژی دانشگاه آنکارا ادامه داد: در مورد هپاتیت B در ترکیه نیمی از افرادی که به دارو نیاز دارند، درمان شده اند زیرا به طور دقیق نمی دانیم چه افرادی به این بیماری مبتلا هستند؛ بیماری های هپاتیت B و C تا پیشرفته ترین مرحله علامتی ندارد و بیمار از دردی شکایت نمی کند.یوردایدن تاکید کرد: این مشکل کلی در مورد درمان بیماری هپاتیت در سطح جهان است.


وی در مورد اهمیت کنگره بین المللی هپاتیت تهران گفت: دو سال گذشته نیز در این کنگره شرکت کرده بودم؛ بسیار تحت تاثیر فرهنگ ایران هستم و مطمئنم ایران یکی از مهمترین کشورهای منطقه است.


یوردایدن گفت: پزشکان ایرانی زیادی را دیدم که به همکاری با پزشکان خارجی علاقه دارند و این کنگره زمینه همکاری آنان را فراهم می کند؛ به ویژه اینکه تولید علم‌ ایرانی ها در بسیاری از رشته ها در سال های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.


متخصص گوارش در مورد مهمترین روش ها برای کاهش و حذف میزان ابتلا به هپاتیت B گفت: واکسیناسیون در دوران نوزادی و تکرار آن در کودکی بهترین و ارزان ترین راه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در سنین بزرگسالی است. برای افرادی که به هپاتیت B مبتلا شده اند داروهای موثری وجود دارد و تنها باید بیماران را بشناسیم و دارو را در دسترس آنان قرار دهیم.


وی در مورد اینکه آیا باید آزمایش های دوره ای را الزامی کرد، توضیح داد: انجام دوره ای آزمایش ها لازم نیست اما همه افراد باید دستکم یک بار آزمایش های تشخیصی را انجام دهند و دولت ها ‌می توانند در این زمینه از راهبردهای مختلفی استفاده کنند.


استاد دانشگاه آنکارا افزود: به عنوان نمونه، آزمایش هپاتیت B و C می تواند جزو آزمایش های اجباری قبل از ازدواج یا سربازی باشد تا از این راه به آمار دقیق تری از مبتلایان دست یابیم.


هفتمین کنگره بین المللی هپاتیت به همت شبکه هپاتیت ایران به مدت سه روز در سالن همایش های رازی تهران، شیراز و بیرجند درحال برگزاری است.


اعضای انجمن مطالعات کبد اروپا (ایزل/EASL) در اولین روز این کنگره برای دومین بار کارگاه بهترین های ایزل را با موضوع آخرین‌ یافته های این انجمن در مورد بیماری های کبد و هپاتیت ویروسی برگزار کردند و در این کارگاه محققان ایرانی نیز تجربیات خود را در مورد چگونگی مدیریت و کاهش ابتلا به هپاتیت در اختیار آنان قرار دادند.

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز