title
کد خبر: 31169
00
آسیب‌های جبران‌ناپذیر کاشت مو در مراکز غیرمجاز

یک متخصص پوست و مو گفت: افرادی که برای کاشت مو به مراکز نامعتبر و غیرمجاز مراجعه می‌کنند، شاهد نتایج نامطلوبی می شوند که این عوارض، جبران ناپذیر خواهد بود.

 یک متخصص پوست و مو گفت: افرادی که برای کاشت مو به مراکز نامعتبر و غیرمجاز مراجعه می‌کنند، شاهد نتایج نامطلوبی می شوند که این عوارض، جبران ناپذیر خواهد بود.
به گزارش بهداشت نیوز، دکتر امیرهوشنگ احسانی افزود: مراجعه به افراد غیرمتخصص در زمینه کاشت مو با تزریق‌های غیر اصولی و نامناسب، در برخی موارد نه تنها طاسی سر را از بین نمی‌برد، بلکه ممکن است موی دیگر قسمت‌ها مانند پشت سر فرد را نیز از بین ببرد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: عدم رعایت بهداشت در زمینه کاشت مو می‌تواند جوشگاه‎‌هایی در سر ایجاد کند که برای از بین بردن آن فرد مجبور باشد وقت و هزینه زیادی را صرف کند، به طوری که گاهی دیده شده افرادی بعد از گذشت دو سال همچنان در حال درمان جوش‌های ایجاد شده در سر خود هستند.

احسانی افزود: کاشت موی غیرحرفه‌ای و تزریق نامناسب در قسمت‌هایی که موها ریخته شده است، گاهی موجب نکروز پوست (مرگ سلول‌های بافت) شده و عفونت در این ناحیه می‌تواند در حدود۲۰۰ الی ۵۰۰ جوش ایجاد کند که درمان آن‌ها بسیار سخت و زمانبر خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: علاوه بر عوارض کاشت غیر تخصصی مو باید گفت، این عمل تقریبا یک کار هنری است. بنابراین افرادی که تخصص لازم را در این زمینه ندارند ممکن است اصول و مراتب تزریق را رعایت نکرده و خط رویش مو را در جلوی سر به قدری پایین بیاورند که کاشت مو غیر طبیعی جلوه داده شود و در صورتی که به پیشانی خیلی نزدیک باشد، زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

منبع: سلامت آنلاین

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز