title
کد خبر: 31398
00
شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان با این عادت های سالم

سال تحصیلی جدید به سرعت در حال نزدیک شدن است و هماهنگی های بسیاری در خانواده ها باید انجام شوند. برنامه هایی برای رفتن به مدرسه و برگشتن به خانه، تعیین اینکه زمانی که بچه ها از مدرسه می آیند چه کسی در خانه باشد، و آماده کردن به موقع صبحانه و ناهار برای مدرسه، تنها تعدادی از این کارها هستند

به گزارش بهداشت نیوز، سال تحصیلی جدید به سرعت در حال نزدیک شدن است و هماهنگی های بسیاری در خانواده ها باید انجام شوند. برنامه هایی برای رفتن به مدرسه و برگشتن به خانه، تعیین اینکه زمانی که بچه ها از مدرسه می آیند چه کسی در خانه باشد، و آماده کردن به موقع صبحانه و ناهار برای مدرسه، تنها تعدادی از این کارها هستند. یکی از تغییراتی که برای همه اعضای خانواده مهم است این است که در طول تابستان اغلب برنامه ریزی خواب / بیداری زمان مشخصی ندارد و به زودی باید زمان خواب/ بیداری منظم شود.

در اینجا چند ایده برای کمک به کودکان برای شروع سال جدید با عادت های خواب سالم ارائه می شود:

داشتن یک دفترچه یادداشت روزانه برای خواب. زمانی که کودکان به رختخواب می روند را یادداشت کنید. هنگام صبح، زمان بیداری و بیرون آمدن از رختخواب را یادداشت کنید (ممکن است یکسان یا متفاوت باشد). همچنین توجه داشته باشید که چقدر طول می کشد سعی کنند به خواب روند و چند بار و چه مدت زمانی در طول شب بیدار میشوند. نمودارهای زیادی برای این منظور در وب سایت ها در دسترس هستند، اما لازم نیست فانتزی باشند. تهیه یک نمودار شخصی می تواند احساس مسئولیت و مالکیت این فرایند را ایجاد کند. خوابیدن براساس نمودار می تواند به عنوان یک یادآوری قابل توجه عمل کند و همچنین نشان دهنده پیشرفت در جهت اهداف باشد.

هفت روز هفته نمودار را ادامه دهید. تعداد ساعات خواب در آخر هفته ها، معیار خوبی است که آیا خواب در طول هفته کافی بوده است یا خیر. اگر خواب آخر هفته طولانی تر باشد، کودک “بدهی خواب” را پرداخت می کند.

وقت خوابیدن معمولا غیر قابل مذاکره است. اگر یک کودک باید تا ساعت ۶:۳۰ صبح بیدار شود، این یعنی برای ۷ ساعت خواب باید ساعت ۱۱:۳۰، برای ۸ ساعت خواب ۱۰:۳۰ و برای ۹ ساعت خواب باید ساعت ۹:۳۰ شب بخوابد. برای اکثر کودکان و نوجوانان، ۷ ساعت برای عملکرد مطلوب کافی نیست. حتی اگر ۷ ساعت خواب به عنوان نشانه بلوغ برای کودکان تلقی شود، خواب ناکافی منجر به خطراتی می شود که می تواند مانع پیشرفت تحصیلی و کاهش توانایی کنترل احساسات و رفتار شود.

ببینید آیا کودک بدون اینکه ساعت زنگ بزند یا یکی از والدین او را بیدار کند، می تواند بیدار شود. اگر چنین است، همین مسئله به خودی خود شاخصی عادلانه برای نشان دادن این است که خواب او کافی است.

پرده ها را کنار بزنید تا نور طبیعی وارد اتاق شود و بچه بیدار شود. بهتر است، والدین نیم ساعت قبل از بیدار شدن پرده ها را جمع کنند.

مصرف نوشیدنی ها و غذاهای حاوی کافئین، به خصوص بعد از ظهر را محدود کنید.

اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب دارای تهویه مناسب و درجه حرارت مناسب است.

سعی کنید سر و صدای خانه را نزدیک ساعت خواب کودک کاهش دهید.

حداقل یک ساعت قبل از خواب، هرگونه درگیری و تعارض را در خانواده کاهش دهید. بیشتر کشمکش ها می توانند برای بحث و حل و فصل به روز بعد موکول شوند.

اگر کودک تلفن همراه دارد، آن را خارج از اتاق خواب او بگذارید. تمام شب پیام هایی ارسال میشوند و استفاده از تلفن همراه را بسیار وسوسه انگیز میکنند.

زمان نگاه کردن به صفحه نمایش (تلویزیون، کامپیوتر و …) را در شب کاهش دهید. مشاهده تلویزیون، مانیتور کامپیوتر و حتی صفحه نمایش تلفن همراه می تواند شروع انتشار ملاتونین که برای ایجاد خواب مورد نیاز است را به تاخیر بیندازد.

به برنامه زمانی هفتگی نگاه کنید تا ببینید چطور میتوان پیشرفت کرد. فعالیت های فوق العاده (مانند ورزش، گروه های سرگرمی، گروه کر) در شب یا صبح زود قبل از مدرسه اغلب زمان کافی برای خواب را غیر ممکن میکند. کارهایی که مجبور می شوید به خاطر آنها تا دیروقت بیدار باشید یا قبل از شروع مدرسه آن کارها را آغاز کنید، به راحتی قبول نکنید. در صورت لزوم از مربیان کمک بخواهید.

 

منبع: راستینه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز