title
کد خبر: 31504
00
درمان‌های خانگی برای رفع تیر‌گی ناشی از آفتاب‌سوختگی

سیب‌زمینی یک ضد آفتاب گیاهی حاضر در هر آشپزخانه است. یک سیب‌زمینی خام را در مخلوط‌کن نرم و خمیر کنید بر روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

به گزارش «بهداشت نیوز» تیرگی پوست بدن در اثر تابش نور آفتاب یک رویداد طبیعی است. زمانی‌که میزان رنگدانه‌های پوست (melanin) افزایش پیدا می‌کند، پوست بدن تیره می‌شود. برنزه شدن در واقع یک روش خود‌ ‌‌ایمنی پوست در مواجه با اثرات مخرب اشعه ماورا بنفش خورشیدی است. اگرچه این تنها یک حالت محافظتی است اما تغییر رنگ، آن هم تنها فقط در بعضی از نواحی می‌تواند ناراحت کننده باشد. همه ما خوب می‌دانیم خورشید در آن واحد در همه جا حاضر هست و اساس و لازمه موجودیت هر موجودی است و در عین حال خورشید میزان ویتامین D بدن را هم به شکل طبیعی تامین می‌کند. اما تابش بیش از حد آن بر بدن به خصوص در تابستان می‌تواند منجر به مشکلات جدی مثل سوختگی و یا تغییر رنگ پوست بدن شود. البته سوختگی ناشی از آفتاب بسیار جدی‌تر از تنها تغییر رنگ پوست است. بنابراین آشنایی با چند ماسک خانگی می‌تواند کمک موثری در مواجه با این قبیل مشکلات باشد:

ماسک توت فرنگی و شیر

ترکیب توت‌فرنگی و شیر گزینه‌ای بسیار مناسب برای قلب، روح و حتی پوست تیره شما خواهد بود. مخلوط توت فرنگی و شیر را مستقیما بر روی پوست خود بمالید. می‌توانید از توت‌فرنگی‌های کمی له شده استفاده کنید و طی مدت کوتاهی اثر بخشی فوالعاده این ماسک را روی پوست و چین و چروک‌های صورت خود تجربه کنید. برای داشتن ظاهری زیبا استفاده از این ماسک را جز گزینه‌های همیشگی خود قرار دهید.

ماسک جودوسر و کره

آیا تصور می‌کردید این ترکیب خوشمزه صبحانه، حتی برای پوست‌تان هم موثر خواهد بود؟ خوب، پاسخ شما مثبت است. جودوسر سرشار از روغن‌های ضروری برای لایه‌برداری پوست و از بین بردن سلول‌های مرده از لایه بالایی اپیدرم‌‌‌‌‌‌‌‌ها است. علاوه بر این گرمای طبیعی کره مزیتی برای آرامش و مرطوب نگه داشتن پوست‌تان خواهد بود. شما می‌توانید هر دو را به میزان مساوی مخلوط کنید و به پوست خود بمالید و بعد با آب سرد بشویید.

ماسک آب پرتغال و ماست

آب پرتغال مملو از کلاژن، ماده‌ای موثر در کاهش خطوط صورت و چین و چروک‌ها و در یک کلام علائم پیری است. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و به طور ذاتی در درمان لک‌‌ها، تیرگی پوست و از بین بردن جوش‌ها موثر است. هم زمان ماست مانند یک کاتالیزور عمل کرده و به طور طبیعی باعث سفیدی و مرطوب نگاه داشتن پوستتان می‌شود و در نتیجه پوستی شاداب، روشن و فاقد هر گونه آفتاب ‌سوختگی خواهید داشت.

ماسک چای سبز

نوشیدن این آنتی‌اکسیدان بهشتی باعث کاهش وزن و پوستی سالم می‌شود. کیسه ‌های چای سبز را از فنجان بردارید و مستقیما روی پوست خود بگذارید. این کار نه تنها باعث کاهش تورم در نواحی آسیب دیده خواهد شد بلکه کمک بزرگی به کاهش خطوط و چین و چروک‌های صورتتان هم خواهد کرد.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی یک ضد آفتاب گیاهی حاضر در هر آشپزخانه است. یک سیب‌زمینی خام را در مخلوط‌کن نرم و خمیر کنید بر روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

 

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز