title
کد خبر: 31618
00
عمل لیزیک چشم برای چه کودکانی ضرورت دارد؟

یک فوق تخصص قرنیه گفت: اگرچه عمل لیزیک چشم معمولا در شرایط و سنین خاصی در بزرگسالی انجام می‌شود، اما گاهی اوقات، ضروری است که این‌عمل جراحی در سنین کودکی انجام شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فیروزه رحیمی گفت: به طور کلی عمل لیزیک به منظور رفع عیوب انکساری در زیر ۲۰ سالگی، یعنی تا زمانی که شماره چشم فرد ثابت نشده باشد، انجام نمی‌شود، اما زمانی انجام لیزیک چشم در کودک ضروری است که کودک به «آنیزومتروپی» یا ناهمگونی شماره چشم‌ها مبتلا باشد.

این چشم پزشک تصریح کرد: اختلاف شماره دو چشم کودک در مواقعی که بسیار زیاد باشد، به طوری که تجویز عینک برای وی با مشکلاتی همراه باشد، در صورت واجد شرایط بودن کودک برای عمل لیزیک ، پزشک به این امر ناچار خواهد بود.

این فوق تخصص قرنیه افزود: از آنجایی که عمل لیزیک بدون بیهوشی انجام می‌شود، در همه سنین امکان این عمل وجود ندارد و کودک باید در سنی باشد که بتواند با پزشک همکاری لازم را به عمل آورد.

به گفته این استاد دانشگاه تهران، در زمان انجام لیزیک چشم، کودک باید چشمان خود را باز نگه داشته و به نقطه‌ای خیره شود، در غیر این صورت تا رسیدن به سن همکاری کودک، لیزیک به تاخیر خواهد افتاد.

 

منبع: سلامت آنلاین

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز