title
کد خبر: 31627
00
میوه های حاوی بتاکاروتن

بدن بتاکاروتن دریافتی از طریق موادغذایی را به مقدار ویتامین A مورد نیاز تبدیل می کند. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری بوده که در کمک به حفظ سیستم ایمنی، سلامت بینایی، پوست و غشای مخاطی موثر است.

به گزارش بهداشت نیوز، موادغذایی غنی از بتاکاروتن در رژیم غذایی به تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین A کمک می کند. گوشت میوه هایی با رنگ های زرد یا نارنجی حاوی میزان قابل توجهی از بتاکاروتن بوده، همچنین تیره بودن این رنگ ها نشان از غلظت بالاتری از بتاکاروتن دارد.

ملون ها

طالبی جزو منابع بتاکاروتن محسوب می شود. یک فنجان از گوشت نارنجی رنگ این میوه حاوی ۳۵۷۵ میکروگرم بتاکاروتن بوده، همچنین یک فنجان از هندوانه قرمز مایل به صورتی حاوی ۴۶۷ میکروگرم است. یک فنجان از گوشت سبز رنگ طالبی ۵۳ میکروگرم بتاکاروتن دارد.

میوه های هسته دار

یک عدد زردآلو تازه ۳۸۳ میکروگرم بتاکاروتن دارد، همچنین یک چهارم زردآلوی خشک شده حاوی ۷۰۳ میکروگرم است. یک عدد هلوی اندازه متوسط نیز ۲۴۳ میکروگرم بتاکاروتن دارد. یک عدد شلیل ۲۱۳ میکروگرم و یک عدد آلو تازه ۱۲۵ میکروگرم بتاکاروتن دارد. همچنین یک فنجان گیلاس قرمز ترش نیز ۷۹۳ میکروگرم بتاکاروتن برای بدن فراهم می کند، درحالیکه یک فنجان گیلاس شیرین تنها ۵۲ میکروگرم بتاکاروتن دارد.

مرکبات

در میان مرکبات، گریپ فروت صورتی یا قرمز دارای بیشترین میزان بتاکاروتن است، به طوریکه نصف گریپ فروت ۸۴۴ میکروگرم بتاکاروتن برای بدن فراهم می کند. اما نصف گریپ فروت سفید تنها حاوی ۱۷ میکروگرم بتاکاروتن می باشد. از طرفی یک عدد نارنگی اندازه متوسط ۱۳۶ میکروگرم بتاکاروتن دارد، درحالیکه یک عدد پرتغال اندازه متوسط حاوی ۹۳ میکروگرم بتاکاروتن است. لیمو ترش زرد و لیمو ترش سبز نیز مقدار ناچیزی بتاکاروتن دارد.

میوه های گرمسیری

یک فنجان از میوه گل ساعتی حاوی ۱۷۵۳ میکروگرم بتاکاروتن است. همچنین یک فنجان از آب میوه گل ساعتی بنفش به صورت خام ۱۰۳۵ میکروگرم بتاکاروتن برای بدن فراهم می کند، درحالیکه یک فنجان از آب میوه گل ساعتی زرد ۱۲۹۷ میکروگرم بتاکاروتن دارد. یک فنجان از تکه های انبه تازه نیز حاوی ۱۰۵۶ میکروگرم بتاکاروتن است. همچنین با مصرف یک فنجان از گواوا ۶۱۷ میکروگرم و با مصرف یک فنجان از تکه های پاپایا ۳۹۷ میکروگرم بتاکاروتن برای بدن فراهم می شود. یک فنجان از تکه های آناناس نیز ۵۸ میکروگرم بتاکاروتن دارد.

منبع: نسخه


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز