title
کد خبر: 31688
00
نکته هایی در مورد گهواره‌ کودک

سبد یا گهواره را فقط در چند ماه نخست پس از تولد کودک می‌توان مورد استفاده قرار داد، پس حتما نیازی نیست آن را خریداری کنید و می‌توانید از دوستان و اطرافیان خود نیز قرض بگیرید.

به گزارش «بهداشت نیوز» یشتر کودکان در نخستین ماه‌های زندگی، در گهوار‌ه‌های کوچک، نرم و سبکی می‌خوابند که شبیه سبد هستند، ولی ارتفاع داشته و از سطح زمین فاصله دارند.

بهتر است آن نوعی را انتخاب کنید که قابلیت جابجایی آسانی دارد و از یک اتاق به یک اتاق دیگر حمل می‌شود.

سبد یا گهواره متحرک را روزها در اتاق خواب کودک بگذارید و شب‌ها برای راحتی بیشتر کنار تخت‌خواب خودتان و در اتاق خواب اصلی.

سبد یا گهواره را فقط در چند ماه نخست پس از تولد کودک می‌توان مورد استفاده قرار داد، پس حتما نیازی نیست آن را خریداری کنید و می‌توانید از دوستان و اطرافیان خود نیز قرض بگیرید.

صدها سال است که از کاناپه‌های مدل گهواره برای خواب کودکان استفاده می‌شود. این کاناپه‌ها راحت هستند، ولی لزوما نباید در دکوراسیون‌های امروزی از اتاق خواب کودک نیز استفاده شوند.

حتی اگر در ابتدا، یعنی در نخستین روزهای پس از تولد فرزندتان از ننو یا سبد گهواره‌ای استفاده می‌کنید، در نهایت روزی می‌رسد که فرزندتان به تخت‌خواب کودک نیاز خواهد داشت.

تخت‌خواب و یا گهواره‌های ثابت نوزادان و کودکان در اندازه، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند و شما می‌توانید انتخابی متناسب با بودجه و دکوراسیون اتاق کودک خود داشته باشید.

پس می‌توانید حالا که اقدام به خرید نکرده‌اید، کمی وقت را در اتاق کودک‌تان سپری کنید و نگاهی کلی به اتاق بیندازید و بعد برنامه‌ریزی‌های‌تان را انجام دهید.

شما می‌توانید یک تخت کودک با این قابلیت بخرید که مدتی بعد به تخت نوجوان تبدیل شود و مجدداً مجبور به صرف هزینه نباشید. به تمام قسمت‌های تخت‌خواب توجه کنید.

آیا قابلیت و استحکام موردنظرتان را دارد؟ لوله‌ها و مهره‌ها چطور؟ به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید و مهم‌تر از زیبایی ظاهری کار، امنیت و ثبات آن است.

اگر بین صفحه‌ها و مهره‌ها یا صفحه‌هایی که به صورت عمود روی هم قرار می‌گیرند، فضای خالی زیاد باشد یعنی تا 5-4 سانتیمتر فاصله بیفتد، اصلا تخت‌خواب موردنظر را خریداری نکنید.

هر چه لایه‌ها و صفحه‌ها بدون فاصله در کنار هم قرار بگیرند و پیچ و مهره شوند، کار محکم‌تر خواهد بود. پس به استحکام تخت‌خواب از این لحاظ توجه بیشتری کنید.

 اگر مسائل مالی برایتان اهمیتی ندارند و دغدغه آن را ندارید می‌توانید از این نوع گهواره که بسیار شیک و مرتب و تمیز به نظر می‌رسد، نیز استفاده کنید.

این اتاق کودک با کنار هم چیدن و قرار دادن وسایل و مبلمان به روز و جدید، طراحی شده است. از رنگ‌های روشن در کنار یک کار هنری معاصر (تابلوی روی دیوار) و یک لوستر چند شاخه زیبا و دیوارکوب متناسب با آن، استفاده شده است و ترکیب این چیزها در کنار هم زیبا و شیک است.

امنیت خواب

برای اینکه جای خواب نوزاد و یا کودک خردسال امن، نرم، گرم و دنج باشد، می‌توانید روی سرویس خواب او را با پارچه و پوشش مناسب و نرم بپوشانید، مثلا از پتوی نرم استفاده کنید.

 وجود یک صندلی (مبل راحتی) نزدیک گهواره به نظر بسیار لازم و ضروری است، مخصوصا زمانی‌که کودک بسیار کوچک است و نیاز به شیر دادن دارد.

کودکان شب هنگام که از خواب بیدار می‌شوند و نیاز دارند شیر بخورند، مادر می‌تواند روی مبل بنشیند و به او شیر بدهد.

در ضمن این مبل راحتی کنار گهواره به نحوی فضای اتاق را پر کرده است.

منبع: زندگی آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز