کد خبر: 31724
ف
این 8 کار را در باشگاه ورزشی انجام ندهید!
اگر به طور مرتب باشگاه ورزشی می روید، بدون شک عاداتی دارید، اما باید توجه کنید که ممکن است عادات تان اشتباه باشد. برخی افراد کارهایی انجام می دهند که مناسب باشگاه نیست. لذا اگر اهل باشگاه هستید، لازم است به طور جدی به برخی نکات توجه کنید.

هیچ دستگاهی را با عرق خود رها نکنید

بدون شک دستگاه های ورزشی عرق تان را در می آورد اما شما نباید دستگاه مورد نظر را آغشته به عرق تان رها کنید و بروید. برای اینکار حتما همیشه حوله مخصوص تان را همراه داشته باشید و عرق تان را خشک کنید. علاوه براین بعد از اتمام کارتان صندلی و پشتی دستگاه را نیز خشک کنید. یادتان باشد که عمده صندلی ها و روکش ها از جنس چرم هستند و تعریق روی آن بخار نمی شود. بنابراین خودتان باید عرق تان را خشک کنید.

روی دستگاه لم ندهید و استراحت نکنید

همیشه افرادی در باشگاه هستند که منتظرند تا دستگاهی خالی شود و به تمرین بپردازند. بنابراین اگر کارتان با دستگاهی تمام شده است هر چه زودتر بلند شوید و دستگاه را تحویل دهید. بعضی از افراد ناخواسته و بی توجه به دیگران روی دستگاه می نشینند و خستگی در می کنند.اما اینکار اشتباه است چون باعث تلف شدن وقت بقیه می شود.

حواستان به تلفن تان باشد

افراد زیادی هستند که با تلفن همراه خود به باشگاه می روند و به تماس های خود جواب می دهند. این کار اشتباه است. صدایتان را بلند نکنید چون صدای صحبت شما باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران می شود. یادتان باشد که دیگران به باشگاه آمده اند تا ورزش کنند و از نظر روحی به آرامش برسند. از طرف دیگر اگر گوشی را همراه می برید تا حین تمرین موزیک گوش دهید حتما «هندزفری» خود را همراه ببرید و در گوش خود قرار دهید. بدون شک بقیه نمی خواهند به صدای موسیقی شما گوش دهند.

دستگاه مختص شما نیست

یادتان باشد که دستگاه وسیله شخصی نیست و به همه افراد حاضر در باشگاه تعلق دارد. بنابراین نباید آنرا متعلق به خودتان بدانید. البته همه این را می دانند اما کم نیست تعداد افرادی که هر دستگاهی را مخصوص خود می دانند و به حقوق بقیه احترام نمی گذارند. اگر می بینید که افراد دیگری در انتظار خالی شدن دستگاه هستند، آن را خالی کنید.

دمبل ها را وسط سالن رها نکنید

بدون شک داخل منزل لوازم خانه را روی زمین پخش نمی کنید و همه چیز را سر جای خود قرار می دهد. در باشگاه نیز همین کار را بکنید. دمبل ها، چوب ها، توپ ها و هر وسیله دیگری را بعد از استفاده وسط سالن رها نکنید و سرجای خود قرار دهید. یادتان باشد که دمبل ها و وزنه های رها شده ممکن است به دست و پای دیگران گیر کرده و به آنها آسیب برساند.

سر وقت در کلاس حاضر شوید

حاضر شدن در کلاس ورزش مانند رفتن به جلسه کاری و یا هر کلاس دیگری است. نباید دیر کنید. برخی کلاس ها مانند کلاس یوگا نیاز به آرامش زیادی دارد. دیر رسیدن شما باعث برهم خوردن نظم کلاس و تمرکز و آرامش بقیه می شود. چون لازم است دنبال تشک یا هر وسیله مربوط به ورزش نیز بروید. این کار باعث مزاحمت و ضایع کردن حقوق بقیه می شود.

اگر دوش می گیرید نیز حواستان باشد

احتمالا در منزل برای حمام کردن و دوش گرفتن عادت های خاصی دارید. اما یادتان باشد که باشگاه منزل تان نیست. اگر بعد از جلسه ورزشی عادت به دوش گرفتن دارید یادتان باشد که نباید بدون لباس در رختکن بگردید. اگر در دوش باشگاه لازم می شود ریش تان را اصلاح کنید یا موهایتان را شانه بزنید حتما بعد از اتمام کارتان نظافت داخل حمام را رعایت کنید. یادتان باشد که احتمالا افراد دیگر نیز منتظر خالی شدن دوش هستند بنابراین سریع کارتان را تمام کنید و دوش را همانطور که تحویل گرفته اید تحویل دهید.

داد نزنید

برخی افراد در باشگاه و در حین انجام تمرینات، صداهای عجیبی در می آورند که ممکن است باعث آزار دیگران شود. البته این رفتارها معمولا در بین افرادی دیده می شود که تمرینات سنگینی انجام می دهند اما در هر حال این عادت باعث ایجاد مزاحمت و برهم خوردن تمرکز دیگران می شود.

یادتان باشد که خیلی از افراد برای ورزش تمرکز می خواهند و به طور کلی برای سپری کردن زمانی برای آرامش ذهنی به باشگاه می آیند. این اصلا جالب نیست که افرادی در اطراف شان فریاد بزند و صداهای عجیب در بیاورد. علاوه براین هر چقدر خسته هم باشید نباید مدام ناله و شکایت کنید. چون باعث ایجاد احساس خمودگی و خستگی در بقیه می شود. یادتان باشید سکوت را رعایت کنید. پرانرژی باشید و به دیگران نیز انرژی مثبت بدهید.

منبع: تبیان


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • به این جوشها دست نزنید
  • تشخیص نشانه‌های اولیه بارداری در سریعترین زمان ممکن
  • یک نسخه خانگی سحرآمیز برای رشد مجدد مو
  • ۷ گام غذایی برای ایمن شدن در برابر شایع ترین بیماری ویروسی
  • با این 10 گیاه معجزه‌گر بینایی خود را تقویت کنید
  • اولین کاری که باید برای سلامت پروستات انجام دهید
  • این کارها پوستتان را پیر می کند
  • ۹۰ درصد از حوله‌های حمام، آلوده به باکتری به ‌نام کلی‌فرم هستند
  • طرح مراقبت در منزل، ضرورت توانبخشی کشور
  • اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری دندانپزشکی تا پایان هفته
  • رضاخان در حرم امام حسین(ع)! + عکس
  • قمه‌زنی، بدعتی به قیمت پارگی رگ‌های مغزی
  • این نشانه ها می گوید شما افسردگی پنهان دارید!
  • رازهای جوان ماندن آقایان
  • جنجال سفر مجردی ملانیا همسر ترامپ! + تصاویر
  • آلرژی پاییزی را با مصرف خودسرانه دارو درمان نکنید
  • عکس یادگاری یک توریست در بازار اصفهان قدیم
  • حمید معصومی نژاد در جبهه! + عکس
  • تیپ عجیب و حیرت آور علی صادقی! + عکس
  • خوراکی های ویژه برای تقویت ناخن
  • درد شکم با چه نشانه هایی در بدن ایجاد می شود؟
  • آشنایی با بهترین غذا برای پاییز+دستورالعمل پخت
  • بهترین کارهایی که می توانید برای پوستتان انجام دهید
  • بهترین راه های درمان بیماری های نشیمنگاه
  • مردم غذاهای نذری را در یخچال انبار نکنند
  • با احتیاط شیر بنوشید
  • صبحانه‌ای که اشتهای کودکان را باز می‌کند
  • ورزش صحیح از منظر طب ایرانی چه ویژگیهایی دارد
  • چگونه با پیش افتاده‌ترین روش لاغر شویم؟
  • چگونه از ورزش خود بیشترین استفاده را کنیم ؟
  • ویتامین ها و مواد معدنی که خستگی را از بین می برند؟+اینفوگرافیک
  • چه کسانی مجازند دارو تبلیغ کنند؟
  • مواد غذایی کلاژن دار را بشناسید /اینفوگرافیک
  • یک رژیم غذایی سالم! /اینفوگرافیک
  • کیمیا علیزاده زیر تیغ جراحی + عکس
  • خدمات رایگان دندانپزشکی در سمنان + عکس
  • تجلیل ویژه وزیر بهداشت از مادر شهید + عکس
  • نیلی کشاورز در آغوش پدرش در بستر بیماری + عکس
  • سهم موتور سواران از مرگ ومیر حوادث ترافیکی!
  • علی پروین و نذری امسالش! + عکس
  • دانشگاه علوم پزشکی ایران، در برخی از رشته های پزشکی، مرجع است
  • دانش‌آموزان تمایلی به شیرهای توزیعی در مدارس ندارند
  • تیپ بهاره رهنما در نمایش تازه اش! + عکس
  • تیپ علیرضا حقیقی و خانم بازیگر در سوئد! + عکس
  • سلامت کبد در پاییز، نیازمند ۸ ماده غذایی است
  • همه زنان حداقل یکبار به این بیماری مبتلا می شوند!
  • ۷ گزینه غذایی برای ایمن شدن در برابر شایع ترین بیماری ویروسی
  • ۱۰ منبع غنی از ویتامین دی را در فصل پاییز فراموش نکنید!
  • نتایج تحقیقات دانشگاه بینگهمتون نیویورک در مورد فواید جسمانی نماز
  • بررسی وضعیت کیفیت «نان» در شورای شهر