title
کد خبر: 31787
00
 تمکین از قانون موجب اجرای عدالت در پرداختی های نظام سلامت می شود

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: بهترین شیوه برای رفع بی عدالتی در پرداخت ها در نظام سلامت تمکین به قانون است.

به گزارش بهداشت نیوز، علی اشرف رحمان پناه گفت: تا زمانی که نظام پرداخت فی فور سرویس در ساختار وزارت بهداشت اجرا شود، بی عدالتی نه تنها در نظام پرداخت بلکه در تمامی سطوح رفتاری ، اداری و طبقاتی حاکم خواهد بود .

وی اظهار داشت: در رفتار و تصمیمات بین گروهی پزشکان نیز در رشته هایی که وابسته به نسخه و تصمیم ساز گروه ها باشند نقطه فشار، بی عدالتی و برخورد های دوگانه وجود دارد . این بی عدالتی به گونه ای بود که تعرفه گروه های  بیهوشی، رادیولوژی و پاتولوژیست ها به یک باره در کتاب بازنگری سال 94 کم کردند .

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: بی عدالتی علیه تیم های پرستاری و پاراکلینیکی به گونه ای شدت داشته  که مانند دره ای عمیق بین همکاران نظام سلامت فاصله انداخته این فاصله طوری  است که تمام شئونات و حتی اخلاق و رفتار پرسنل را مختل کرده است .

وی ادامه داد: احساس بی تعلقی و بیگانگی به سیستم و اضافه کار اجباری برای تیم پرستاری به گونه ای است که احساس می شود همه ،برای گروهی خاصی کار می کنند و این احساس سبب فرسایش و سایش روحی و جسمی پرسنل می شود که این امردر ایران بیش از سایر کشورها قابل رویت می باشد.

رحمان پناه افزود: نگاه یک سویه به تعرفه های پزشکان حتی از طرف دستگاه های خارج از وزارت بهداشت مانند وزارت رفاه ، تامین اجتماعی و سازمان های بیمه ای نوعی ظلم مضاعف به جامعه پرستاری است .

وی با بیان این که نهادها علی رغم تسلیم و قبول تمام شرایط و پیشنهادات سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در مورد تعرفه های پزشکی گفت: متاسفانه این نهادها در مقابل تعرفه های پرستاری که بیش از 11 سال از تصویب آن می گذرد ، مقاومت می کنند و ظاهرا به دنبال نمونه خارجی هستند . غافل از این که در حالی تعرفه های پزشکی را بر مبنای فی فور سرویس قبول و اجرا کرده اند که در دنیای امروزی در تمامی کشورها این شیوه پرداخت منسوخ و جمع آوری شده است . اما با کمال تعجب شیوه درست و کارشناسی شده پرداخت به شیوه فور کپیتال و عملکردی تعرفه های پرستاری را با دیده شک می نگرند .

عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: این عوامل معیارهایی مشخص و مبرهن از بی عدالتی حاکم بر پرداخت در نظام سلامت است، که حتی این میزان از بی عدالتی بر نگرش و نگاه صرفا اقتصادی سازمان های بیمه ای هم سایه انداخته است لذا برای رفع تبعیض و بی عدالتی ، تمکین به قانون بهترین شیوه کار است .

وی در پایان افزود: تا زمانی که نظام تعرفه ای حاکم و جاری باشد ، لازم است که قوانین مصوب در مورد تعرفه های پرستاری هم بطور کامل اجرا و عدالت در نگرش، رفتار و تصمیمات حاکم بر ساختار پرداخت ها در نظام سلامت رعایت گردد

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز