title
کد خبر: 31792
00
آموزش انعطاف پذیری در دنیای دیجیتال برای نوجوانان انگلیسی

آسیب پذیری سلامت روانی نوجوانان، واقعیتی است که توجه مقامات کشورهای توسعه یافته مانند انگلیس را بیش از سایر کشورها متوجه خود ساخته است به طوری که آنها به فکر افزودن یک سرفصل درسی جدید به دروس مدارس این نسل هستند تا به آنها در برآمدن از پس خود در دنیای دیجیتال کمک کند.

به گزارش «بهداشت نیوز» آژانس اجرایی سلامت عمومی انگلیس در وزارت بهداشت این کشور، کلاس هایی را به طور ویژه به زورگیری مجازی، شرم از بدن خود و ترس از جاماندن از قافله اطلاعات آنلاین از امسال در برنامه درسی مدارس دوره راهنمایی اختصاص داده است و هدف از طراحی آن ایجاد انعطاف پذیری در میان پر مصرف ترین کاربران رسانه های اجتماعی یعنی نوجوانان است.

به گفته سرپرست این تیم، فشار وارده بر نوجوانان برای انطباق یافتن با مقتضیات دنیای دیجیتال بسیار بیشتر و فشرده تر از هر نسل و هر زمانی تاکنون است. این سرفصل جدید به آنها راهبردهایی را آموزش می دهد تا بتوانند از پس اضطراب ناشی از رسانه های اجتماعی و تعامل با دیگران به صورت آنلاین برآیند. همچنین کلاس های سازگاری با اضطراب امتحان نیز در برنامه ها گنجانده شده است.

این طرح ابتکاری که Rise Above For Schools نام دارد به دنبال پژوهشی راه اندازی شد که نشان می داد از هر 5 نوجوان 1 نفر تجربه زورگیری مجازی را داشته است و از هر 3 نفر، یک نفر خودش را «خیلی چاق» توصیف می کند و از بدن خود شرمسار است.

با اینکه کلاس های جدید برای اکثریت مدارس انگلستان طراحی شده است اما هنوز کاملاً اجباری نیست و دولت این کشور در سال جاری قصد دارد آن را به واحد اجباری دانش آموزان تبدیل کند. این دروس می خواهد بر عادات فعلی نوجوانان تمرکز کند و از محتواهای دیجیتال برای پیشبرد اهداف خود نیز استفاده خواهد کرد. همچنین نوجوانان 11 تا 16 ساله می توانند چگونگی اثرگذاری دنیای دیجیتال بر زندگی خود را به صورت گرافیتی روی دیوار بیان کنند و نیز ایموجی هایی را که به بهترین شکل، احساسات آنها را نشان می دهد انتخاب کنند.

کمیساریای انجمن کودکان در این طرح می گوید: اگر می خواهیم به کودکان برای داشتن زندگی سالم و شاد کمک کنیم ضروری است که انعطاف پذیری آنها را تقویت کنیم. زورگیری، تشویش، نگرانی های مربوط به رسانه های اجتماعی و تصویری که نوجوانان از بدن خود دارند تنها چند مورد از مهمترین مسائلی است که این روزها موجب نگرانی این نسل می شود.

این برنامه درسی از دنیای آنلاین با عنوان «میدان مین» یاد می کند که در نظر دارد سلامت روانی را در میان نوجوانان بالا ببرد و به آنها در جهت یابی صحیح در این جهان پیرامونشان کمک کند. باید بپذیریم که ساکنان اصلی رسانه های اجتماعی نوجوانان هستند و بنابراین لازم است تا به آنها کمک کنیم در کنار لذت بردن از مزایای فناوری ها بتوانند راه صحیح را در این میدان مین پیدا کنند.

منبع: تلگراف

شفقنا زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز