title
کد خبر: 31813
00
تنها چیزی که برای تناسب اندام خود به آن نیاز دارید

اکثر افراد در اهداف تناسب اندام خود هیچ شکی ندارند. احتمالا تصمیم گرفته اید با بی رحمی تمام هدف تناسب اندام خود را دنبال کنید و هیچ چیز مانعتان نشود.

به گزارش بهداشت نیوز، اکثر افراد در اهداف تناسب اندام خود هیچ شکی ندارند. احتمالا تصمیم گرفته اید با بی رحمی تمام هدف تناسب اندام خود را دنبال کنید و هیچ چیز مانعتان نشود.

یک روز صبح می روید بیرون و می دوید، سپس عصر روز بعد به باشگاه می روید و وزنه برداری می کنید و روز بعد به استخر می روید و شنا می کنید و همینطور روز بعد به کلاس یوگا می روید. این کار برای مدتی می تواند خوب باشد.

اما یک روز به خاطر درگیری و روز دیگر به خاطر خستگی نمی توانید برنامه خود را ادامه دهید.

یکبار دیگر شروع تازه، و یکبار دیگر یک شکست ساده. شاید اول باید مدیتیشن می کردید.

اما مدیتیشن چه ربطی به تناسب اندام دارد؟ زیاد. ممکن است مدیتیش هم چون ۳۰ دقیقه تردمیل ضربان قلب را بالا نبرید اما می تواند تاثیر زیادی بر روی وفاداریتان به اهداف ورزشیتان داشته باشد.

مدیتیشن یکی از بهترین راههای حفظ تمرکز و پیوستگی است. می تواند به عنوان یک یادآوری پیوسته باشد که چرا می خواهید برای پیاده روی یا دویدن بیرون بروید، چرا مستقیم بعد از کار می خواهید باشگاه بروید، و یا چرا مت را برای یوگا پهن می کنید. اگر سعی کنید بدون دلیلی که ورزش می کنید خود را وادار به ورزش کردن بکیند، بنابراین بسیار ساده روز بعد می توانید آن را کنار بگذارید.

راههای زیادی برای مدیتیشن موفقیت وجود دارد، اما یکی از بهترین روش هایی که می توانید درباره اهداف شخصی تناسب اندام مدیتیشن کنید از طریق مانترای تاکیدی است.

مانترا چیست؟

مانترا یک کلمه، صدا یا عبارت ساده است که به آرامی یا بلند ادا می شود تا توجه را به خود جلب کند و ذهن را از افکار مزاحم دور کند. در مدیتیشن سنتی، مانترا می تواند شبیه تکرار کردن “اوم” باشد.

عبارت تاکیدی چیست؟

یک عبارت تاکیدی جمله ای مثبت است که باعث می شود به تصورات خود جهت دهید و آن را در جهت مثبت قرار دهید. برای مثال در زمان استرس می توانید بگوید، “من در امنیت هستم. من آرامم. کنترل تندرستی ام را در دست دارم”.

مانترای تاکیدی چیست؟

مانترای تاکیدی، مانترا و یک عبارت تاکیدی را با هم ترکیب می کند که باعث می شود مستقیما به هدف خود برسید. به جای اینکه یک کلمه یا عبارت تصادفی را تکرار کنید. یک عبارت مثبت و در زمان حال را با خود تکرار می کنید که توصیف می کند دقیقا به کجا می خواهید بروید و چه چیزی را بدست آورید.

می توانید با شناسایی اهداف و انگیزهای شخصیتان، مانترای تاکیدی شخصی خود را بسازید؟ می خواهید وزن کم کنید؟ یک مانترای تاکیدی عالی می تواند این باشد: “من متناسب و خوش فرم هستم و در این لباس جدید احساس خوبی دارم”.

اگر هدفتان کاهش استرس و نگرانی است، می توانید بگویید، “در هر قدم استرس های روزانه را آب می کنم”.

جمله مانترا هر چیزی که باشد، توجه کنید که بازتاب کننده دقیق چیزی باشد که برای اهداف تناسب اندام خود می خواهید: ضعیف نباشد. نکته دیگر این است که این مانترا باید کاملا مثبت باشد. هیچ وقت جمله منفی در مانترا استفاده نکنید، حتی اگر بگوید “من خسته نیستم”. به جای آن بگوید، “من پر انرژی هستم”.

مانترا اولین چیزی است که اول صبح به خودتان می گویید. یک مانترای مثبت به شما یادآوری می کند که چقدر احساس قدرت می کنید و کمک می کند از رختخواب بلند شوید و بند کتانی را ببندید و به جای ادامه خواب بیرون روید. استفاده از مانترا قبل از خواب باعث می شود به طور ناخودآگاه در زمان خواب نیز به تمرین خود فکر کنید.

بهتر از همه، استفاده از مانترای تاکیدی در زمان تمرین باعث حفظ انگیزه ورزشیتان در تمام مدت می شود.

حتما توجه کنید که مانترا در زمان حال باشد. به جای اینکه بگویید، “۵ کیلو کم می کنم و در شلوار جدیدم متناسب خواهم بود”، به گونه ای بگویید که گویا رخ داده است – “احساس و ظاهری که در شلوار جدید دارم را دوست دارم. اگر به گونه ای بگویید که انگار واقعیت کنونی است، از به تعویق انداختن هدف خود به آینده دور پرهیز می کنید و آن را به زمان حال می سپارید. ذهن ناخودآگاه آن را واقعی می پذیرد، و شانس موفقیت افزایش می یابد.

در مقایسه با استفاده از قدرت اراده به تنهایی برای موفقیت، استفاده از مانترای تاکیدی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد. ماه بعد، شش ماه بعد، و یا سال دیگر می خواهید چگونه باشید؟ با ایجاد مانترای تاکیدی که برایتان عالی است، بدن متناسب، آرامش درون و سلامتی ای که می خواهید را به وجود می آورید.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز