کد خبر: 31814
ف
۴ نکته برای حفظ سلامتی هنگام کارکردن در منزل
کار کردن در منزل و در کنار آن حفظ سلامتی، شبیه یک رویا هست؛ اگر در منزل کار کنید هیچ رئیسی بالای سرتان نیست، هیچ یک از کارمندان حواس تان را در حین کار پرت نخواهند کرد تا آخرین شایعه رواج یافته در محل کار را برای شما تعریف کند

به گزارش بهداشت نیوز، کار کردن در منزل و در کنار آن حفظ سلامتی، شبیه یک رویا هست؛ اگر در منزل کار کنید هیچ رئیسی بالای سرتان نیست، هیچ یک از کارمندان حواس تان را در حین کار پرت نخواهند کرد تا آخرین شایعه رواج یافته در محل کار را برای شما تعریف کند؛ اما همین کار رویایی، در کنار مزایا و نکات مثبتی که دارد، چالش های خاص خود را نیز به همراه خواهد داشت.

وقتی در منزل کار کنید، از یخچال پر از خوردنی و نوشیدنی های موجود در آشپزخانه گرفته تا وقت آزاد و منعطفی که در اختیار دارید و ممکن است همیشه سرکار باشید، دائما شما را وسوسه خواهد کرد.

به طور کلی افرادی که در منزل کار می کنند، کمتر از دیگران به حفظ سلامتی خودشان اهمیت داده و داشتن سبک زندگی سالم برای شان کار دشواری است؛ در ادامه، شیوه های موثری را برای تناسب اندام و حفظ سلامتی در منزل به شما آموزش خواهیم داد.

انتخاب هوشمندانه «صندلی محل کار»

یکی از بزرگترین مزایای کار در منزل، داشتن قدرت انتخاب است؛ می توانید در هرجایی که دوست دارید کار کنید، تنها کافی است یک لپ تاپ داشته باشید.

می خواهید پشت میز بنشینید؟ پشت اپن آشپزخانه؟ پشت مبل؟ در رختخواب؟ یا بیرون بر روی بالکن؟ می توانید هر جایی از منزل را تبدیل به دفتر کار خود کنید؛ اما تفاوتی ندارد که کجا دفتر کارتان باشد، در هر صورت باید روی صندلی بنشینید و کارتان را انجام دهید.

قطعاً صندلی های موجود در منزل، راحت تر از صندلی های خشک در سرکار است، اما اولویت را راحتی خودتان در نظر نگیرید، نوعی از صندلی را انتخاب کنید که با آن بهترین وضعیت بدنی را داشته باشید.

بهتر است از صندلی های خمیده (لمیدنی) برای کار استفاده نکنید؛ البته برای تنوع می توانید به صورت ایستاده یا با نشستن بر روی توپ ورزشی کارهای تان را انجام دهید، ما می خواهیم تمام تلاش تان، داشتن حالت بدنی مناسب در حین کار و فعالیت بدنی بیشتر باشد.

از زمان‌سنج استفاده کنید

برای افرادی که ایستاده کار نمی کنند، حداقل ساعتی یکبار باید بلند شده و قدم بزنند. مطالعات نشان داده که نشستن های طولانی مدت باعث کاهش متابولیسم بدن شده و به سلامت بدن آسیب جدی می رساند.

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از نشستن های طولانی مدت، استفاده از زمان سنج است؛ حتی می توانید از زمان سنج گوشی یا رایانه استفاده کرده و زمان آن را بر روی یک ساعت تنظیم کنید تا هر موقع صدای زنگ زمان سنج تان را شنیدید، از جای خود بلند شوید.

فقط بلند شدن کافی نیست، چند حرکت ورزشی و کششی را نیز چاشنی این کار کنید؛ حرکت پروانه، بالا رفتن از پله های خانه، حرکت های کششی شانه و پاها و انجام حرکت های یوگا فعالیت‌های بدنی مفیدی برای افزایش متابولیسم فرد خواهد بود.

ما نمی گوییم حتماً این کارها را بعد از بلند شدن انجام دهید، فقط می گوییم تحرک داشته باشید! همین تحرک بسیار کوتاه هم باعث بهبود سلامت ذهنی فرد می شود.

برنامه روتینی داشته باشید

بعد از مدتی کار در منزل، رفته رفته تنبل شده و دیگر تحرک نخواهید داشت؛ شاید اوایل لباس مخصوص کار بپوشید و پشت میز کار کنید، اما طولی نخواهد کشید که بلافاصله بعد از بیدار شدن با لباس خواب پشت میز بنشینید و کار کنید.

حتی اصلاً بعید نیست که تلویزیون دیدن را به باشگاه رفتن ترجیح دهید و خانه نشین شوید؛ بارها ممکن است این کار را انجام دهید، برای همین می گوییم که بهتر است برنامه روتینی برای ورزش و تناسب اندام تان ترتیب دهید.

سعی کنید دقیقاً سر وقت از خواب بیدار شده و لباس های رسمی تری بپوشید؛ به هیچ وجه ورزش کردن را نیز از برنامه روزانه خود حذف نکنید و اگر به هر بهانه ای این کار را صورت دادید، حتماً خودتان را توبیخ کنید؛ روزی حداقل نیم تا یک ساعت خود را به ورزش اختصاص دهید.

برای همه چیز، حد و مرزی ترتیب دهید

یکی از مشکلات وسیله های ارتباطی، آسانی استفاده از آنها است؛ برای صحبت کردن با دیگران دیگر نیازی به رفت و آمد ندارید، می توانید هر موقع از روز که خواستید تماس بگیرید و کارتان را انجام دهید (فقط در انتهای شب، مرزی برای تماس های تلفنی تان خواهد بود).

اما این حد و مرز نداشتن ها می تواند تمام روزتان شما را درگیر تماس با دیگران کند و به سلامتی جسمی تان آسیب جدی برساند؛ سعی کنید برای خودتان حد و مرزهایی مشابه مثال های زیر داشته باشید:

آخر هفته ها کار نکنید؛ مگر اینکه مجبور باشید؛

پشت میز کار غذا نخورید (زیرا باعث می شود سریع تر غذا خورده و زودتر چاق شوید)؛

ساعت کارتان را یادداشت کنید (این کار باعث می شود که زمان هایی را فقط مختص کار بدانید و تمرکز کامل داشته باشید).

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • تصویری جالب از حمید معصومی نژاد
  • فرمول غذایی برای هموگلوبین
  • پست مشترک بازیکنان استقلال+عکس
  • سقوط جنگنده «یورو فایتر» نیروی هوایی ایتالیا در دریا
  • حضور دکتر علیرضا اکبری، عضو هیات مدیره بانک سرمایه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید
  • ساعت بازی تیم ملی مقابل روسیه مشخص شد
  • جنجال دوپینگ اسب سردار آزمون+عکس
  • سوماتروپین یا هورمون رشد چیست وچه عوارضی دارد؟
  • بانوان در این دوران چگونه از یبوست پیشگیری کنند؟
  • ۵ تمرین کششی ساده برای تسکین درد شانه‌ها
  • مسمویت های ناشی از سرب تریاک
  • گیرافتادن مرد جوان بالای تیر چراغ‌برق! + تصاویر
  • ریختن مواد داغ در ظروف یکبار مصرف چه عوارضی دارد؟
  • لباس متفاوت ملانیا ترامپ هنگام باغبانی! + عکس
  • فروش مشتری در پیتزا فروشی‌های تهران! + عکس
  • جیر‌جیر‌ک لاکچری هم به بازار آمد! + تصاویر
  • بازگشت همسر شهاب حسینی پس از ٢٠ سال! + عکس
  • بلایی که یک ناشناس بر سر مهراب قاسمخانی آورد + عکس
  • گازهایی که فضای خانه را آلوده تر از فضای بیرون می کند!
  • مرحله نخست کارآزمایی درمان ناباروری مردان با استفاده از سلول‌های بنیادی
  • وقتی که غذای محبوب‌مان را می‌بینیم، چه اتفاقی در مغزمان می‌افتد؟
  • محصولاتی که بیماران مبتلا به سلیاک باید از آنان اجتناب کنند
  • چه زمان هایی برای حجامت مناسب است؟
  • درمواجهه با بیمار مسموم شده چگونه عمل کنیم؟
  • محرومیت ها در استان کرمانشاه بالا است
  • وزیربهداشت: امیدوارم که گوش ما، شنوا باشد تا راه صحیح را تشخیص بدهیم
  • یک دارو در ایران چگونه تولید می شود؟
  • افسردگی از نگاه آمار وارقام/اینفوگرافیک
  • اگربیشتر روز روی صندلی نشسته ایدحتما بخوانید
  • متابولیسم چیست؟
  • شایع ترین تحریک کننده های اگزما و پیشگیری از آنها
  • 10 غذای رژیمی که شما را چاق می کند!
  • بایدها و نبایدهای استفاده از لنزطبی
  • مدال و دیپلم افتخار آکادمی جهانی تاریخ داروسازی به نماینده ایران اهدا شد
  • جامعه پزشکی باید مردم و منافع مردم را بر خود مقدم بداند
  • عواملی که در ایجاد بیماری های قلبی عروقی نقش ویژه ای دارند!
  • برگزاری نخستین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران
  • تیپ آقای بازیگر در یک جشن تولد خانوادگی! + عکس
  • اختلالاتی که با نقشه برداری از مغز مشخص می شود
  • گریه های «مرجانه گلچین» در مراسم تشییع پیکر عمویش + عکس
  • شاهرخ استخری در کنار دختر زیبایش (+عکس)
  • دلیل زردی نوزادان چیست؟
  • معکوس کردن روند بیماری MS با این روش جدید
  • راه های نجات از وابستگی ناسالم را بشناسیم
  • راحت به این مردان بگویید: «نه»
  • جزئیات استخدام در سازمان تامین اجتماعی
  • محافظت از چشم ها دربرابر یک بیماری خطرناک با ۷ گزینه غذایی
  • ۸ گزینه غذایی فوق العاده برای افزایش استحکام و سلامت ناخن ها
  • تاثیر صبحانه در پیشگیری از چاقیِ کودکان
  • تاثیر میوه و سبزیجات رنگی در مبارزه با سرطان روده