title
کد خبر: 31832
00
راه‌اندازی سامانه پایش و ارائه حمایت‌های روانی ـ اجتماعی به معتادان بهبودیافته

رییس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه هوشمند در بهزیستی جهت پایش و ارائه حمایتهای روانی، اجتماعی و اشتغال معتادان بهبودیافته خبر داد.

به گزارش «بهداشت نیوز» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای کنترل اعتیاد ، الگوهای ارتقاء یافته در محلات را به کار گرفتیم و تسهیل گرانی در این زمینه آموزش دادند و کارزارهای رسانه‌ای برگزار شد افزود: همچنین پنج هزار تیم اجتماع محور نیز در این رابطه به کار گرفته شد.

بندپی در ادامه با اشاره به خط تلفنی اعتیاد با شماره 09628 ، افزود: مراکز اجتماع محور (TC) برای درمان اعتیاد بهتر از کمپ های ترک اعتیاد، مراکز اقامتی و سرپایی عمل کرده‌اند، بنابراین این مراکز اجتماع محور را که 10 سال بود فراموش کرده بودیم ، دوباره احیا کردیم و در یک سال گذشته 17 مرکز TC با روش‌های جدید راه اندازی شده است.
به گفته وی، مراکز درمان اعتیاد کودک و نوجوان نیز در 6 استان راه‌اندازی شده است.
رییس سازمان بهزیستی کشور «الگوی دادگاه درمان مدار» را نیز به عنوان مهمترین اقدام بهزیستی با همکاری قوه قضائیه در جهت کاهش آسیب اعتیاد دانست و گفت: در این طرح، نگاه مجرم گرایانه به معتادان متجاهر سخت در دسترس، به نگاه بیمارگونه تبدیل شد و اکنون این طرح نیز در 6 استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز