title
کد خبر: 31866
00
 تجویز داروی دام باید تحت کنترل باشد

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: دارو یک کالای مهم، حیاتی و تخصصی است و تجویز و مصرف آن باید تحت کنترل باشد.

به گزارش «بهداشت نیوز» محسن مشکات معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشورگفت: طبق دستورالعمل های ابلاغی سازمان دامپزشکی به تمامی داروخانه های دامپزشکی کشور، همه داروها باید  بر اساس نسخه تحویل داده شوند و داروخانه ها باید در این امر اهتمام ویژه ای بورزند.

وی در ادامه به برخی از داروهای بدون نسخه اشاره کرد و افزود: برخی از داروها که هم در پزشکی و دامپزشکی کاربرد دارند نظیر داروهایOTC یعنی داروهایی که فروش بدون نسخه آنها آزاد می باشد و بیماران حتی بدون تجویز پزشک هم می توانند این داروها را از داروخانه ها تهیه نمایید.


معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه داروخانه‌ها باید ناظر فنی داشته باشند، تصریح کرد: در واقع در هر داروخانه یک نفر به عنوان ناظر برای نظارت بر این امور وجود دارد و نباید نسخه پیچی بدون ناظر فنی انجام شود و حضور این ناظر در داروخانه الزامی و نبود آن تخلف محسوب می‌شود.

مشکات اضافه کرد: دارو به عنوان یک کالای مهم، حیاتی و تخصصی است و تجویز و مصرف آن باید تحت کنترل باشد.

داروخانه‌های متخلف  به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند

وی یادآورشد : خوشبختانه در حال حاضر نظارت کافی بر عملکرد داروخانه ها در سطح کشور انجام می شود و اگر چیزی خلاف آن ثابت شود و داروخانه ای بدون تجویز و نسخه پزشک دارویی تحویل دهد قطعا به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز